Posts Terkini

Wednesday, March 02, 2011

Padang Serai… Padang Serai… Apa Dah Jadi…?

Sedih aku dengaq cerita pasai Pdg Serai ni. Terbaru bila aku baca artikal dari blog Sungguhka “UMNO Kedah Meliwat Dan Diliwat…….?” (baca sini).

Kalau betoi la apa yg ditulis oleh Sungguhka ni, aku rasa minat nak menyelam cari maklumat. Aku turun pdg jumpa la suku sakat yg meluat kat kepimpinan Umno Pdg Serai, ternyata kebenaran tu ada malah lebih memeranjatkan aku Umno bahagian Pdg Serai indah rupa dari kabar.

Banyak senario yg unik di Pdg Serai ni. Antaranya:

1.      Kemenangan Radzhi Salleh (PKR) di Lunas yg menjanjikan pembangunan. Hampeh… Lompat jadi bebas yg dikatakan menyokong pusat hilang lagu tu saja samp[ai la ni… entah hidup ka mati pun tak tau. Bersekongkol dgn Halim Bas Tim Ketua Bhg cuba jatuhkan Rahman Ketua Bhg nak buka caw Umno di Tmn Senangin dgn harapan boleh rampas jadi Ketua Bhg dan korek peruntukan dari pusat.

2.       Sama macam Radzhi Salleh, giliran Gobala (PKR) pulak lompat. Sebelum lompat, peranan Gobala adalah utk merosakkan Umno Pdg Serai. Gobala jugak mengikut corak Radzhi menggunakan Halim Bas dgn mengumpan beberapa projek dan program utk menunjukkan pada Rahman bahawa Halim ni membelot. Dgn hasutan2 org bhg sendiri, Rahman percaya dan bertambah hangatlah  pertelingkahan antara depa.

3.       Dgn terkeluarnya Radzhi dan Gobala, kerusi Parliman Pdg Serai dan DUN Lunas menjadi kosong. La ni tinggai DUN Merbau Pulas Ustazah Aishah (PAS) milik Pakatan Rakyat. Ustazah Aishah dilantik oleh MB supaya mengambil Parlimen Pdg Serai dan Lunas menjadi jajahan angkatnya. Aishah bertambah seronok dgn harapan peruntukan utk beliau akan bertambah. Dia terima dgn hati yg senang bagaikan org mengantuk disorongkan bantal. Tapi sayang seribu kali sayang, MB bukan bodo orgnya… hasil hasutan dan campurtangan  Hassan Razak dan kroninya, aku ringkaskan “kalau Merbau Pulas tak dak pembangunan… buat apa nak perbis duit kat Lunas…”. La ni pulak dok tengah hangat bercinta dgn pengerusi masjid…

4.       Umno Pdg Serai yg bodo mengambil kesempatan dari apa yg berlaku, bertikam lidah sesama sendiri. Sikap bodoh sombong depa ditunjuk dlm akhbar boleh duduk semeja dan berganding bahu dgn harapan org tengok (lebih2 lagi pimpinan Negeri mahupun Pusat) yg depa ni tiada masalah. Hakikatnya hanya org Pdg Serai yg tahu apatah lagi jawatankuasa dan ahli Umno Pdg Serai sendiri. Program masing2 buat… Rahman dgn kumpulan dia dan Halim dgn kumpulan dia. Bila wujud benda2 ni, yg cerdik Marlia (bekas YB Merbau Pulas) mengambil kesempatan menyusun strategi. Kesimpulannya Umno Pdg Serai terpecah kpd 3 kumpulan… Rahman, Halim dan Marlia. Terkini aku dengaq akan mai 2 lagi kumpulan berebut menjadi calon PRU13.

5.       Aku tau org Pdg Serai lebih arif dlm perkara ni. Malas aku nak cerita panjang, nanti org kata aku ni muhong. Jadi ringan2lah tangan bubuh dlm komen…

Tengah dok hirok pikok, timboi pulak kisah meliwat dan diliwat ni.

Dikabarkan bab liwat meliwat ni dah lama dah berlaku setiap kali bila , drp disuruh hisap… paksa meliwat… dan minta diliwat… Mungkin tuan punya diri akan menafikannya dan akan mencabar supaya membawa perkara ni kemuka pengadilan dgn bukti yg ada. Jgn dok pandai2 bawak cerita.

Aku nak bagi tau kat “Pemimpin” ni laaa… Kalu jadi kat aku la, mampoih aku takkan bawa. Buan masa saja. Contoh nyata jadi macam kes Anwar laaa…. Kerana kes liwat ni saja makan berapa tahun. Ni kes liwat pembangkang… kalau kes liwat mamat ni kena pulak org kuat Umno, silap2 mamat ni bongkok sabut (kalau umur panjang) pun tak selesai lagi. Lebih baik aku tembak dlm blog atau mana2 media dgn bukti2 yg ada dgn harapan pimpinan tertinggi akan sendirinya menyingkir atau mengambil tindakan kepada beliau. Janji PRU13 nama dia tak sangkut.

Kalau tak salah telinga aku mendengar, mungkin org yg kena liwat ni akan membuat bacaan Yasin,  seandainya dia berbohong, maka di  belai sanggup menerima apa jua petunjuk dari Allah samada baik mahupun sebaliknya. Pasang2 telingalah di mana majlis tu akan diadakan.

Risik punya risik, Umno Pdg Serai sebenarnya tiada pemimpin utk memimpin memertabahkan Umno sebagai sebuah parti yg membela nasib rakyat Pdg Serai. Barisan jawatankuasanya sendiri bermasalah, macam mana nak selesai masalah org lain.  Aku kesihan pada mereka yg benar2 ingin berjuang di dlm Umno, diketepi begitu sahaja.

Aku mohon pada Jawatankuasa Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah, samada kalian semua percaya atau tidak, ambillah tindakan mahupun siasatan sebelum perkara ni merebak lebih teruk lagi. Jgn sekadar turun pdg memenuhi jemputan mahupun program shj. Dengarlah keluhan ahli.

Kalau berkesempatan, mungkin aku akan hurai salah laku setiap mereka yg bermasalah. Cuma aku nak hint sikit:

1.       Meliwat (dah tahu dah kot. Tak payah aku sebut nama).
2.       Main pintu belakang.
3.       Kaki judi… taik nombor.
4.       Songlap duit.
5.       Kaki blue.
6.       Batu api.

Apa na jadi la dgn Pdg Serai…? Mungkin SUNGGUHKA cerita lebi lagi…

2 comments:

PU3 Sg Badak said...

Sebenarnya perosak umno padang serai ini sebelum pilihanraya,semasa pilihanraya dan selepas pilihanraya ialah Rahman,Halim Hasan,Marlia,Asri Ariffin, penasihat waktu itu Zuber.Mereka asalnya dalam satu raga.Kemudian pecah.Meleret samapi hari ini jadi caca merba.

Anonymous said...

Pada pendapat saya mungkin calon 'winnable candidate' untuk BN pada PRU13 ada kerja di KL la ni. Orangnya dikenali ramai sewaktu memimpin sebuah syarikat menguruskan taman teknologi di Kulim yang berada di Parlimen Padang Serai, dan sekarang juga memimpin syarikat menguruskan taman teknologi di Johor. Saya rasa beliau amat sesuai untuk jadi calon Ahli Parlimen daripada semua Jawatankuasa UMNO Padang Serai berdasarkan semua masalah yang telah diceritakan di atas berdasarkan 'track record' khidmat cemerlang dan taat setia beliau kepada BN & UMNO

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top