Posts Terkini

Friday, January 11, 2013

Kemenangan Kristian Kebanggaan Pakatan Rakyat.

Aku amat terkejut dan tak tau apa lagi yg nak tulis bila terbaca satu petikan dari web Suara Pakatan Rakyat yg amat mengecewakan ni. Hanya pembaca dan pembaca setia DKS mampu menilaikannya. Hayatilah petikan yg aku ambil utk dikongsi bersama.


"SETAKAT hari ini penulis menerima respon yang sangat positif dari kalangan rakyat Malaysia yang menghargai perjuangan Pakatan Rakyat dalam memastikan kalimah Allah ini boleh digunakan dalam gereja, kitab Bible dan sebagainya.

Rata-rata mereka menyifatkan keputusan semalam (walaupun hanya keputusan lama yang diperbaharui semula), mempunyai nilai sejarah yang tersendiri dalam senario politik tanah air kerana buat pertama kalinya, perakuan PAS mengenai hal ini telah direkodkan dalam bentuk visual, audio dan bertulis.

Justeru, tidak ada alasan lagi kenapa pemimpin dan ahli PAS mahu membantah penggunaan perkataan Allah oleh pihak gereja selepas ini kerana perakuan mengenainya telah dibuat sendiri oleh pemimpin mereka, melainkan mereka sudah hilang keyakinan terhadap perjuangan parti tersebut.

Jika itu berlaku, penulis tidak rasa ada yang berminat untuk menghalang mereka dari keluar.

Misi seterusnya selepas ini, rakyat mahu Pakatan Rakyat mendesak pihak kerajaan agar meneruskan pertikaian mengenai perkara ini yang masih tergantung di Mahkamah Tinggi sejak 2010.

Yang dimaksudkan ialah, keputusan Hakim Datuk Lau Bee Lan yang membenarkan pihak Gereja untuk menggunakan kalimah tersebut dalam terbitan mingguannya, The Herald, yang mana keputusan tersebut masih tergantung sehingga kini setelah hakim itu sendiri membenarkan permohonan untuk menangguhkan perlaksanaan perintah tersebut oleh Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Jika kerajaan BN masih berdolak dalih mengenainya, Pakatan Rakyat perlu membantu pihak gereja mengemukakan permohonan baru di Mahkamah. Pedulilah sama ada pertikaian mengenai kalimah Allah di The Herald atau Bible, yang penting ada kemajuan dan keputusan yang boleh dirujuk di masa hadapan.


Respon dari beberapa orang ahli PAS yang sempat penulis temui mengenai hal ini juga sangat positif, walaupun kelihatannya masing-masing sedikit berhati-hati dalam memberikan pandangan. Yang penting positiflah, dan perkara ini perlu disebar luaskan kepada semua peringkat kepimpinan PAS, termasuk di kampung-kampung.

Paling penting sekarang, rakyat mahu melihat keputusan ini dilaksanakan secara praktikal, bukan hanya setakat gemilang di bilik mesyuarat sahaja.

Dengan keputusan ini juga, pihak-pihak berkenaan sudah sepatutnya boleh melaksanakan janji mereka untuk memastikan setiap penganut Kristian di negara ini hanya mengundi calon Pakatan Rakyat dalam pilihanraya akan datang.

Ramai berpendapat, perakuan PAS mengenai perkara ini perlu dianggap sebagai pengorbanan suci yang memerlukan pembalasan dari setiap penganut agama Kristian dan pihak berkepentingan yang lain.

Bercakap tentang pembalasan, sudah tentulah bukan wang ringgit yang dipinta tapi undi kepada calon-calon Pakatan Rakyat, termasuk dari PAS.


Masyarakat bukan Islam juga tidak usah bimbang mengenai komitmen PAS kali ini, kerana parti tersebut telah berikrar semalam akan hanya memilih calon-calon yang boleh menerima dasar pejuangan Pakatan Rakyat, tidak sekadar calon yang boleh mengimamkan sembahyang dan mengaji al-Quran seperti yang dulu-dulu.

Walaupun penulis difahamkan, bai’ah (sumpah taat setia) nya masih sama.

Apa yang berlaku pada 2010 dulu, tidak akan berulang lagi di masa hadapan. Itu janji PAS kepada Pakatan Rakyat dan kita menerimanya dengan baik. Jika sebelum ini hanya Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu sahaja yang memberi perakuan, sekarang, Presiden PAS sendiri, bukankah itu sudah cukup melegakan?

Maka itu tidak salahlah kenapa Pakatan Rakyat perlu berbangga dengan kejayaan menyelesaikan pertingkaian berpanjangan antara orang Islam dan orang Kristian berhubung dengan perkara ini."

Sumber ini dipetik dari : Suara Pakatan Rakyat. (klik sini)

[ READ MORE ]

Thursday, January 10, 2013

DAP Edar 100,000 Bible berbahasa Melayu, PAS kata Alhamdulillah.....?


Perlukah soalan di atas ditanya kepada DAP.....? Rasanya tidak perlu, kerana untuk siapa lagi Bible berbahasa Melayu diedarkan jika bukan untuk mereka-mereka yang bertutur bahasa Melayu.....?

Dan siapakah penutur bahasa Melayu jika bukan orang Melayu.....?

Justeru, mungkin tajuk di atas perlu diubah-suai sedikit dengan menujukan soalan tersebut kepada PAS dan bukan DAP.

Kenapa PAS.....?

Kerana PAS sering mendabik dada sebagai pejuang Islam dan ingin mempertahankan Islam. Secara logiknya pejuang Islam tentulah menentang usaha DAP ini. Tetapi mungkin ada puak PAS yang bertanya, kenapa tidak ditanya kepada UMNO, bukankah UMNO juga mendabik dada mempertahankan Islam dan Melayu.....?

Jawapannya, kerana UMNO bukan sekutu DAP, dan UMNO tidak pernah berbuat kenyataan berikut.....:

“Ada banyak buku dalam pasaran, banyak buku Kristian ditulis dalam Bahasa Malaysia. Dan, jika ada yang tidak boleh baca dalam Bahasa Malaysia, mereka akan membaca dalam Bahasa Inggeris, jadi saya tidak melihat sebarang sebab mengapa Kitab Injil harus ditahan,” katanya.” -- Nasharuddin Mat Isa, 15 Mac 2011 (Malaysian Insider) 

Tajuk laporan Malaysian Insider yang memaparkan kenyataan Nasharuddin tersebut menjelaskan segala-galanya iaitu “PAS Hormati Injil Bahasa Malaysia”. Laporan tersebut dibuat oleh Malaysian Insider berdasarkan masalah kemasukan 35,000 nashkah injil berbahasa Melayu yang diimport dari Indonesia pada ketika itu.

Perkara ini dibangkitkan oleh Exco Kerajaan Negeri Selangor Elizabeth Wong dengan berkata,

“tindakan Kementerian Dalam Negeri menahan dan merampas lebih 30,000 naskhah di dua pelabuhan adalah satu “perkembangan tidak menggalakkan sama sekali.” Beliau menambah bahawa tindakan itu hanya akan memburukkan lagi imej mengenai Malaysia, yang dilihat sebagai negara moderat, di peringkat antarabangsa.

Seterusnya, Malaysian Insider juga melaporkan bahawa banyak pihak termasuk rakan-rakan PAS dalam PR menggesa Putrajaya agar membenarkan kitab Injil Berbahasa Melayu dibawa masuk ke negara ini serta merujuk kepada masalah yang berlaku di pelabuhan sebagai ‘sifat cetek gagasan 1 Malaysia’.

Lim Kit Siang juga turut menyuarakan rasa ‘marah dan kecewa’ terhadap apa yang berlaku. Injil berbahasa Melayu dari Indonesia itu menjadi kontroversi apabila menggunakan nama Allah dalam merujuk kepada Tuhan agama Kristian.

Akibatnya, kerajaan telah dikritik oleh pertubuhan Kristian dan dituduh dengan sengaja menahan kitab injil tersebut dari masuk ke Malaysia sedangkan ia tidak salah berdasarkan undang-undang negara.

Pembangkang pula, iaitu PAS, DAP dan PKR mengambil kesempatan membelasah kerajaan atas isu ini atas tuduhan mengambil sikap berat sebelah dengan melebihkan agama Islam serta tidak bersifat terbuka dalam soal agama. 

Laporan Malaysian Insider, termasuk dengan kenyataan Nasharuddin tersebut, adalah konsisten dengan pendirian Nik Aziz dalam isu yang sama sepertimana yang dilaporkan oleh Harakah 21 Januari 2010 iaitu.....

“Kerajaan Kelantan tiada halangan bagi masyarakat bukan Islam negeri itu menggunakan kalimah ‘Allah’, baik dalam pertuturan maupun dalam buku-buku agama mereka.”

Dan ini pula petikan kenyataan rasmi Presiden PAS, Hadi Awang di laman rasmi PAS pada 5 Januari 2010, iaitu.....: 

“Setiap warganegara Malaysia wajib memelihara suasana dan keadaan ini. PAS ingin menjelaskan bahawa berdasarkan kepada kaedah Islam, penggunaan nama Allah pada asasnya adalah dibenar untuk digunakan oleh agama samawi seperti Kristian dan Yahudi.”

Memetik kembali laporan-laporan dan kenyataan-kenyataan ini kerana terdapatnya puak-puak PAS yang cuba menafikan bahawa PAS menyokong Injil dalam Bahasa Melayu sambil menuduh UMNO sebagai tidak mengambil langkah sewajarnya untuk mengekangnya. Sedangkan, hakikatnya pemimpin-pemimpin PAS sendiri yang bukan sahaja memberi lampu hijau malah menekan kerajaan agar ‘mengambil sikap terbuka’ mengenainya.

Kini, ‘berkat’ dari perjuangan PAS menyokong DAP agar Injil berbahasa Melayu dibenarkan, maka hari ini terbitlah lagi 100,000 injil berbahasa Melayu untuk edaran.

Mungkinkah Nik Aziz akan berkata ‘Alhamdulillah!’ sebagai respon kepada perkembangan ini.....? Seperti yang dikatakan di permulaan artikel ini tadi, tidak perlu kita soal untuk apa dan kenapa atau kepada siapa Injil ini akan diedarkan oleh DAP.

Kita tahu bahawa tidak lain tidak bukan, ia adalah antara usaha menggiatkan lagi proses memurtadkan umat Melayu yang mana merupakan antara agenda utama Kristianisasi DAP.

Dengan penggunaan kalimah Allah dalam kitab injil tersebut maka, agenda ini juga yang nampaknya sedang berjalan seiringan dengan agenda pluralisme PKR.

Kenyataan terbaru Nasharudin Mat Isa

Dengan laporan Malaysian Insider dan Harakah di atas, maka kita juga nampaknya tidak perlu lagi menyoal apakah pendirian PAS mengenai isu ini.

Sudah begitu jelas, terang lagi bersuluh bahawa PAS pastinya tiada masalah dengan 100,000 injil berbahasa Melayu untuk membantu penyebaran agama Kristian sekali gus usaha memurtadkan umat Islam oleh pihak gereja.

Apakah PAS akan menafikan pernah berkata seperti di atas.....?

Jika ya, maka PAS perlu terlebih dahulu menyaman Harakah dan Malaysia Insider.

Jika tidak, PAS wajar berhenti dari berdolak dalih dan mengaku sahaja bahawa mereka telah secara sedar atau tidak sedar, sengaja atau tidak sengaja, bersubahat dalam agenda kafir harbi untuk memurtadkan umat Islam.



[ READ MORE ]

Sanggup Solat Dalam Tokong Cina.....?


Nie la antara bukti2 PAS memecah belahkan ikatan persaudaraan kita..... sehingga nak bersolat pun melilih parti politik..... kita solat kerana ALLAH..... bukan kerana lebai2 PAS..... bagaimana la dengan pegangan akidah mamat nie sampaikan sanggup memilih tokong dari masjid.....

[ READ MORE ]

Wednesday, January 09, 2013

Din Pudu Tak Suka BN Tolong Rakyat.


Ok la tu din, korg kn sedar tugas YB ni mewakili rakyat.. ko jd YB pn atas tiket rakyat.. so klu gov nk bg duit pd rakyat yg untung rakyat.. yg ko nk kecil2kn nape? spatutnye ko sbg ahli parlimen suke bile rakyat untung, bkn ko dok kecil2kn lg.. apa yg baik kita jadikan teladan bkn nk tuding jari je tau.. sedar diri sikit.. - Wann Halliwell

hahaha.. macam pemberita pulak dia ni..hahaha.. aku penyokong pembangkang pun nak duit.. bodoh la sapa yang tak nak duit.. ko lain la dah banyak duit dan tak kisah duit.. bodoh.. kata org macam ayam pulak... jahanam ko dan sekutu2 ko.. - formzs

Dah tu nak suruh kerajaan pimpinan BN wat macam PAS...tadah tin MELO kutip derma dr rakyat?..Bknkah dah tugas kjaan utk mmbantu rakyat bkn mmbebankn rakyat.... - wakakaka152

[ READ MORE ]

Penyokong DAP Bangkit Melaungkan 1Malaysia - Forum The Day When We Were In DAP.


Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim bersama Tan Chee Chong , Tan Tuan Tat dan Yap Kon Min di Forum The Day When We Were In DAP di Jalan Perak Georgetown, Pulau Pinang.

[ READ MORE ]

Rakaman Imam Kata Nabi Muhammad SAW Beri Kemenangan Islam Di Bawah Pimpinan Anwar...?

Khatib yang baca khutbah tu dikenali dengan nama Ustz.MOHD HAFIZUL. Beliau merupakan khatib jemputan & bukan orang tempatan. Nama masjid tu Masjid Jamek An Najah Qariah Padang Serai.


Anwar pejuang LGBT,Pluralisme dan liberalisme apa kejadahnya Islam akan menang dizaman beliau...

[ READ MORE ]

Wednesday, January 02, 2013

Identiti Budak Kibar Bendera Rakyat Malam Tahun Baru Didedahkan.....

 
Malam tahun baru semalam telah digemparkan dengan satu tindakan biadap yang mana satu lagi bendera Sang Saka Malaya telah dikibarkan di Landasan LRT Masjid Jamek....

Mungkin ramai yang hendak tahu siapakah dalang yang mengibarkan bendera tersebutkan?

Ok aku cerita sikit...budak yang disyaki menjadi dalam mengibarkan bendera "Bendera Rakyat" merupakan seorang Jurulatih PLKN dan sekarang ini sedang melanjutkan pengajian peringkat master di Universiti Putra Malaysia.

Mohd Haizal, pemuda yang berasal dari Kg. Sungai Manila, Sabah itu juga merupakan bekas graduan USM di pusat pengajian seni.

Budak ini juga dikatakan kerap menyertai perhimpunan yang dianjurkan pembangkang yang kita ketahui semuanya membawa agenda membenci kepada kerajaan Malaysia.
Tapi dalam laporan Meloyakini, depa kata budak-budak ini tidak mendokong mana-mana parti politik...ini adalah satu lagi siri penipuan Meloyakini bagi mengelirukan masyarakat. Apa tidaknya, Haizal juga dikesan menyertai himpunan hijau baru-baru ini..bukan itu sahaja dia juga dikatakan kerap menyertai himpunan anjuran pembangkang.
Berbalik kepada latar belakang Haizal, dia merupakan seorang jurulatih PLKN di Kem PLKN Paya Indah...mengikut maklumat yang diterima, sudah ada laporan telah dibuat berkenaan tingkah laku budak ini dan JLKN dikatakan tidak melakukan apa-apa tindakan terhadap perangai setan budak ini...

Dia turut menggunakan laman FB bagi menyebarkan dakyah untuk menghasut peserta PLKN...Pelik juga aku, PLKN yang diilhamkan oleh Kerajaan bagi menerapkan semangat patriotik tetapi tenaga pengajarnya pula tak guna...
 
Bukan itu sahaja, budak Haizal ini juga pernah mengumumkan di Facebook peribadinya bahwa berazam ingin menggulingkan Sultan...


Kau nak popularkan!!!!Kahkahkah!!!! Jurulatih PLKN Student UPM
Inikah Jurulatih PLKN, Penuntut UPM yang dilahirkan???apakah tidak ada tindakan langsung kepada budak yang biadap ini?
Rosak PLKN kalau ada Jurulatih bengong macam ini!!!!

Sumber: Harapan Esok.

[ READ MORE ]

Tuesday, January 01, 2013

KFO KHTP Sudah Marah…..


From:    Khairul Fithri Osman
To:          Norizan Dollah; Rohiza Sudin; Rosly Abdullah
Cc:           'Annuar Mohd Saffar'; Nazmi Abdullah; Mohd Nazri Kamaruddin; Husniyah Yahya; Wan Sharina
Subject: RE: Perbelanjaan ke Impiana, Cherating pada 1 hingga 4 November 2012

Tak pa la... kalau cam tu lain klai JANGAN buat kat tempat hulu dunia... dan toksah nak baik hati nak bagi duit belanja pi balik..

Apa hal la pulak mamat ni bebal.....?

From: Norizan Dollah Sent: Monday, 19 November, 2012 9:41 AM
To: Rohiza Sudin; Rosly Abdullah
Cc: 'Annuar Mohd Saffar'; Khairul Fithri Osman; Nazmi Abdullah; Mohd Nazri Kamaruddin; Husniyah Yahya; Wan Sharina

Subject: Perbelanjaan ke Impiana, Cherating pada 1 hingga 4 November 2012

Salam,
Seperti yang tuan/puan sediamaklum, kami telahpun mengemukakan resit dan wang lebihan perbelanjaan bagi penama di bawah:

Nama dan Tarikh Pemulangan

Hj. Annuar   En. Nazri   En. Nazmi   Hj. Khairul Fitri
                                                (5/11/12)      (5/11/12)    (5/11/12)     (9/11/12)
Kos Perjalanan                        500.00         500.00       500.00            500.00
TnG / Toll                                      -              200.00       153.10            125.00
Petrol                                             -             248.30       268.00            556.45
Baki dipulangkan
semula ke
Bhgn Akaun                             500.00          51.70          78.90           (181.45)

Email ini dihantar sebagai akuan penerima memandangkan semasa dokumen dan wang tersebut diberi tiada akuan penerimaan dibuat.

Sila maklum bahawa kos perjalanan telah ditetapkan sebanyak RM500.00 sahaja.  Oleh yang demikian, jika ada perbelanjaan yang terlebih hendaklah ditanggung oleh kakitangan tersebut.

Jika ada sebarang pertanyaan sila berhubung terus dengan saya untuk mengelakkan sebarang kekeliruan.

Terima kasih.
Norizan binti Dollah
Kulim Technology Park Corporation Sdn Bhd

Haiya….. kawan kita sudah marah sebab tak boleh claim lebih dari RM500.00. Baru la aku paham…..

Nampaknya pembodek nombor satu KHTP Tn Hj KFO dah marah dah sebab tak boleh claim lebih untuk sessi brainstorming yang diadakan jauh dari Kulim, iaitu di Cherating pada bulan lepas. 

Tak pa la KFO oiiiii….. depa dah ganti kerugian hang tak boleh claim lebih tu dengan trip hang & bini ke Japan….., ok le tu, mana ada company yg bagi saja2 pi mkn angin ke Jepun sekali dgn belanja pi Disneyland pulak, siap dengan package gegaran 7.3 skala richter selama 5 mini lagi, memang syokk habih bro…..


PS: Dengar crita THAMS sedang cari org2 kanan Datuk Mukhriz utk mintak talian hayat di KTPC sekiranya BN menang di Kedah. Dengar cerita trip2 ke oversea utk org2 tertentu di di KTPC ke Korea & Turki dia yg arrange. Biasala tu dah mmg standard modus operandi THAMS. Nothing new about it (lobbying at a very early stage it seems)


[ READ MORE ]

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top