Posts Terkini

Thursday, January 27, 2011

KTPC Ke Exhibition 0Maritima, Paris.

Tertarik aku bila baca tulisan GMC bertajuk OH..KTPC…!! PATUT LE RUGI !! kah.kahh..kahhh.  Cuma aku nak ulas sikit mudah-mudahan pembaca dapat melihat dengan lebih jelas lagi. Sorry la GMC…

Apa yang aku difahamkan, data di bawah adalah lokasi di mana KTPC melibatkan diri menghantar wakil menghadiri Pameran di Luar Negara antara bulan Jun hingga Disember 2010 :


Negara
Bandar
Exhibition
Dari
Hingga
Malaysia
K Lumpur
MIHAS
23-Jun
27-Jun
Australia
Cairns
AABI/BAIA
12-Sep
15-Sep
Russia
Moscow
CeMAT
28-Sep
1-Oct
Germany
Hannover
Biotechnica
5-Oct
7-Oct
Malaysia
K Lumpur
PSMB
19-Oct
20-Oct
USA
Las Vegas
AAPEX
2-Nov
4-Nov
USA
Orlando
I/ITSEC
29-Nov
2-Dec
India
Ooty
APIN Workshop
29-Nov
1-Dec
France
Paris
Maritima
8-Dec
11-Dec
France
Paris
Microbiota
14-Dec
15-Dec

Peserta yang terlibat  perjalanan ke Paris  (Exhibition Maritima) pada 6 Dis. – 13 Dis. 2010 adalah:


Kos penerbangan
No
Nama
RM
1
Annuar Mohd Saffar (Business Class)
RM18,043.00
2
Ahmad Shiraz Kamarudin
RM17,803.00
3
Muhd Fauzi Abdul Kadir (Economy Class)
RM6,070.00
4
Ahmad Mahmud
RM6,070.00
5
Abdul Rahman Othman
RM6,070.00
6
Abdull Amid Abdull Majid
RM6,070.00
7
Mohd Isnin Ismail
RM6,070.00
8
Hamidah Zainon
RM6,070.00
JUMLAH KOS PENERBANGAN
RM72,266.00

Aku heran pasai pa ramai sangat yang pi exhibition tu…? Adakah nama-nama ni begitu pakar dan arif membawa masuk business ke KHTP…?

Kos Penginapan
Hotel
Novotel Gare Montparnasse, Rue du Cotentin, Paris.
(Confirmation  E96-052Z / E96-03B8)
Check-in
07 Dis.
6 bilik Superior x RM1,180.00 x 5 malam
Check-out
12 Dis.
JUMLAH KOS PENGINAPAN
RM35,400.00

Jumlah keseluruhan yang dibelanjakan untuk menghadiri
Exhibition Maritima di Paris adalah:

RM72,266.00 + RM35,400.00
RM106,666.00
(memang jahanam punya nombor)

Kalau macam ni la punya perbelanjaan satu exhibition di Luar Negara,  cuba banyangkan antara Jun hingga Disember 2010 (7 bulan) ada 8 exhibition Luar Negara, tak tau la aku apa yang berlaku dari 2008 hingga Mei 2010… Dengar kata 2011 lagi hebat…

Jumlah ni tak termasuk lagi dengan alaun perjalanan, makan, pengangkutan dan bermacam-macam alaun lagi. Pendek kata... makan angin dah satu hal... balik mai poket tarak kempis oooo....

Balik mai tak nampak pun hasil dia sampai ke la… Yang aku tau masalah timbul tu banyak laaa… Macam GMC kata… pelan…pelan… kita selam…

Aku nak tambah sikit jawapan pilihan yang GMC bagi tu…

A= Melancong perabih duit Rakyat.
B= Untuk bertemu dengan Razak Baginda.
C= Untuk berbakti pada rakyat yang menyokong mereka.
D= Untuk bersiar-siar selagi ada kuasa..
E= Bersantai selagi ada kuasa.
F= Semua di atas.

Tapi teringin juga aku nak jolok sikit, satu persoalan untuk dijawab oleh yang empunya diri…

Merujuk memo Ahmad Shiraz kepada Tuan Hj Awang (Ruj. MEMO/HANNOVER/07) bertarikh 19 Mei 2010. Lebih kurang bunyinya lagu ni…,

“saya telah memohon agar wang ‘commitment’ sebanyak RM5,000 yg dibayar oleh 3 syarikat yang menyertai pameran tersebut dikembalikan semula berikutan membatalan penyertaan mereka berikutan letupan gunung berapi di Eropah. Walau bagaimana pun, tiada sebarang tindakan di ambil dari pihak tuan berhubung memo tersebut. Sehubungan itu saya memohon agar perkara ini dapat diselesaikan dengan segera”.

Aku dimaklumkan bahawa Ahmad Shiraz telah dihubungi oleh 3 syarikat tu berulangkali, malangnya tiada maklum balas dari pihak Hj Awang. Kalau 1 syarikat RM5,000.00 ni sampai 3 syarikat tak ka mashukkk RM15,000.00…? Sudahkah dipulangkan kembali…? Tolong jawab Tuan HAJI… takkan bekas pegawai bank tak pandai kira duit atau dah lupa etika kerja yang dikatakan pegawai bank tu. Entah-entah kena buang bank pa… PAS tarik masuk jadi Naib Presiden KTPC (Kewangan).

Fikir-fikir...

0 comments:

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top