Monday, January 24, 2011

Isu Tender KTPC.

Masalah tender di KTPC (2010) masih lagi dok bermain dan berlegar menunding mencari penyelesaian yang tak kunjung tiba. Masing-masing cuba menutup pekung. Teringin aku nak mengintai beberapa permasalahan yang ada. Antarannya:

1.  Di mana berlakunya kelewatan memasang peralatan disebabkan masalah kerana dokumen tender tidak menyebut dengan jelas skop kerja syarikat pembekal tender. Isu CCTV Tender juga terdapat masalah dan ditegur oleh MoF.

2.  Dahulu terdapat Audit Committee untuk menyemak tender di KTPC, tetapi telah dihapuskan oleh Anuar Safar. Syarikat terlibat AsianAutotec juga syarikat yang ada hubungan dengan Anuar Safar (syarikat kroni). Kontrak CNC Waterjet tu dipercayai mereka ini menggunakan syarikat Singapura Bystronic (equipment supplier) untuk sebarang urusan memasukkan wang ke poket mereka sendiri.

Perkara ni kena sabaq sat pasai nak korek maklumat ni susah sikit. Tambah pulak baru-baru ni 19 Januari 2011, Jabatan Audit Negara turun membuat siasatan ke atas KTPC. Kita dedah pelan-pelan.

0 comments:

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top