Tuesday, October 18, 2011

Kedah Sejahtera - NO ACTION TALK ONLY (NATO).

Dlm pada MB Kedah, SADA & KTPC menyalahkan antara satu sama lain dan juga tidak ketinggalan menyalahkan UMNO/BN dan Kerajaan Negeri terdahulu berkenaan isu bekalan air KHTP; pada hari Jumaat lepas (7 Oktober 2011), Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) telah mengiklankan satu Tender Terbuka seperti di bawah (dlm suratkhabar NST & Utusan Malaysia):
Iklan ni adalah bukti nyata salah satu contoh Kerajaan Persekutuan yg Pro-Aktif dan Pro-Business. 

Orang-orang di Kedah patut tahu bahawa masalah bekalan air di KHTP sedang dipantau oleh Kerajaan Persekutuan, dan ianya sedang dlm tindakan, dgn keluarnya iklan tender terbuka ni. 

Sebenarnya banyak lagi yg telah dilakukan oleh Jabatan Kerja Raya utk menggantikan paip air lama di Kedah dgn yg baru, dan terbaru kini Kerajaan Persekutuan telah membuat keputusan utk menaiktaraf dan menambahbaik infrastruktur sistem bekalan air di KHTP dan loji air KHTP yg terletak di Pinang Tunggal, Sg Petani (yg berdekatan dgn rumah Tuan Haji Presiden KTPC di Taman Sejati) demi kebaikan dan kepentingan pelabur/kilang di KHTP. Apabila Kerajaan Persekutuan menjaga kebajikan kilang, maka pekerja kilang yg terdiri anak tempatan (jurutera & operator) yg rata-ratanya penyokong PR akan terjamin pekerjaan mereka dan kilang tidak akan tutup atau berpindah ke Thailand/Vietnam/Singapura. 

Mungkin selepas ni akan ada pengumuman dari MB Kedah bahawa SADA akan mengatasi masalah bekalan air di KHTP, tetapi sebenarnya yg mengeluarkan perutkan utk semua ni adalah dari kantung Kerajaan Persekutuan. 

Akhir kata, kalau nak jadi towkay KHTP, mestilah ada duit dan mestilah kena keluar duit utk selesaikan masalah. Tetapi sekarang yg mengaku jadi towkay KHTP (Kerajaan Negeri aka PAS) tak ada duit. Sayugia diingatkan; kalau tak ada duit lain kali janganlah cuba nak belagak jadi towkay.

7 comments:

Anonymous said...

tokay tak dak duit=tokay ayaq lioq

Anonymous said...

flashback 2008:
ayat power #1 Tn Hj Sobri: KERJA ADALAH IBADAH (May 2008)
ayat power #2 Tn Hj Sobri: WE MUST NOT DEPEND ON FEDERAL GOVERNMENT GRANT (November 2008)

tetapi last2 semuanya minta kat Federal Govt. termasuklah utk nak ambil Fasa ke4 tanah industri, balai polis, HAZMAT, tissue culture lab, nak beli mesin lagi(utk hj anuar ambik untung) dan ini yg terbaru ialah untuk menambahbaik bekalan air KHTP.

IBARAT KATA PEPATAH: MENJILAT LUDAH SENDIRI

Anonymous said...

agak2 la berapa puluh juta pulak Kerajaan Pusat kena belanja untuk naiktaraf bekalan air KHTP ni? kalau ada sapa2 yg tau boleh sertakan jumlah di ruangan ni

Anonymous said...

Inilah dia Kerajaan Berkebajikan, walau pun KHTP hanya dapat pelaburan setakat ni RM30 juta saja (St Gobain) utk tahun 2011, tapi Federal Govt yg disalahkan oleh Kerajaan Negeri atas sebarang masalah peringkat negeri, tetap juga baik hati utk menjaga kebajikan pelabur di KHTP, dengan menaikkan taraf bekalan air utk KHTP. Oleh itu undilah BN utk PRU13 nanti wahai warga Kulim & Kedah

Anonymous said...

apasal fitri & awang tu la dok terhegeh2 pi MoF?tengok2 yg buat tender ialah KeTTHA

Anonymous said...

fitri ngan awang tu dua2 hj tapi ada projek lain kot kat KL, pasai dok pi kerap sangat, biasa la bukan org KTPC tak tau kot? kemungkinan besar ialah projek pasang satu lagi di KL, baru la glamer kan

Anonymous said...

SAPA SAPA TOLONG SASAT SAT ,DGR KATA DUIT UNTUK PROJEK CCTV DAH LURUH.IBRAHIM DGN ABANGNYA (MACAI JAGA CCTV)PERGI KE KL UNTUK URUSAN HULUQ KOMISEN...DGN ABG KUMARAN

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top