Posts Terkini

Thursday, October 06, 2011

Bagaimana Kedah jatuh kembali ke tangan BN? - Bahagian Dua (2).

Kita ikuti sambungan bahagian 2.

[ Sedutan dari bahagian satu ]

"Aku nak bagitau hampa satu benda ni, dan hampa jangan bagitau sapa-sapa buat masa la ni", Mail yang tadi sebelah Wahab tetiba berubah tempat duduk sebelah Haji Kob.

"Krisis air yang teruk akan berlaku di Kedah sebelum pilihanraya ni!"

-----------------------  Sambungan -------------------------

"Cuih, aku ingatkan hang nak bagitau pasal rahsia salahlaku Ustan Azizan apa ka", Wahab rasa macam tertipu.

Wahab ni AJK UMNO kawasan Tengah Kedah. Kalau ada peluang nak hentam Ustaz Azizan MB ni, Wahab nombor wahid!

"Macam la Kedah selama ni bawah JBA ka, SADA ka, krisis air tak pernah jadi", Wahab perangat. Waktu ni, Mail waktu ni dok mencebik mulut sebab Wahab potong jalan cerita Che Din.

"Hang pun satu Wahab, kalau ya pun, bagi la si Din ni cerita bagi habih dulu. Ni tak dan-dan nak menyampuk cakap kawan ni", Haji Kob bersuara.

"Hang caya dak kalau aku habaq hang yang ada arahan supaya buat bagi jadi krisis air di Kedah?", Che Din naik angin. 

"Nak bagi kerajaan negeri hura-hara dengan krisis ni", tambah Che Din lagi.

Kening Wahab mula terangkat pelan-pelan. Tanda dia faham apa nak disampaikan oleh Che Din. Haji Kob mengangguk macam orang sakit Parkinson.

"Tanya la orang tu, sebab apa dia pie jumpa PM kita dekat Sungai Petani aritu. Kononnya kalau dia dapat ambik balik Kedah dari PAS, dia naik jadi MB", Che Din dah naik syeikh.

"Abis tu, kami punya orang nombor satu macam mana?", Wahab bersuara.

"Itu la, semua orang tak tau kisah ni. Ni yang aku dok pongoih sorang-sorang ni. MB Kedah tak boleh ditegur langsung. Orang bagitau si-anu dan si-polan tu bahaya, dia tak caya. Dia kira dia ja yang betoi", Che Din dok jeling Haji Kob menguap tak tutup mulut.

Kebanyakkan warga Kedah mengetahui pe'el Ustaz Azizan. Dalam masa yang sama, tidak ada sorang pun yang menghidu perancangan yang dibuat oleh pihak berkepentingan bagi menjatuhkan kerajaan negeri. Ustaz Azizan kini ditikam kiri kanan.

"Tu aku dok kata ni, aku lagi risau Ustaz Azizan terbalik dari Menara Alor Star terbalik", Che Din tak berhenti-henti dari tadi.

"Cuba hang cerita apa perancangan yang SADA buat sampai boleh menjatuhkan kerajaan negeri? Dia buat macam mana?", tanya Haji Kob serius.

"Macam ni perancangan dia.. mula-mula..."
  
Sambung Bahagian Akhir 

2 comments:

Det Guaq said...

DKS,

CERITA BERSAMBUNG-SAMBUNG MACAM NI aku boleh agak kesudahannya. Depa nak ata kat UMNO lagilah tu....

Anonymous said...

orang pas mana gheti buat keja tu yg lantik orang umno jaga air...padan muka..asyik dok lena saja....

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top