Saturday, July 02, 2011

KTPC MelePAS Lagi – Episod ke 3 (Final Episode kot).....

Pada hari Jumaat 1 Julai, 2011, genaplah seminggu berlakunya episod melePAS KTPC kali ke 3 dlm masa tiga minggu berturut2. Pada minggu lepas semua penghuni bangunan KHTP Business Centre dikejutkan dgn berita kehilangan sebuah kereta syarikat Toyota Camry WQU4848 (warna hitam) yg dilaporkan berlaku pada hari Jumaat, 24 Jun 2011 pada pukul 11.30 pagi. Kereta syarikat KTPC ni digunakan oleh Tuan Haji Annuar Bin Mohd Saffar (THAMS), Naib Presiden, Bahagian Pembangunan Industri dan Penyelidikan. Ketika insiden kecurian ni berlaku, terdapat satu acara sedang diadakan utk semua kakitangan KTPC di tingkat tiga bangunan, iaitu acara makan. 

Menurut pemberi maklumat yg sahih, inilah julung kalinya berlaku kecurian kereta di situ. Sebelum ni hanyalah motosikal saja yg dicuri. Walau pun bangunan KHTP Business Centre ni telah dilengkapi dgn sistem CCTV canggih, kini kereta pula yg dicuri, dan berlaku pada waktu siang hari pulak tu. 

Sebelum kita bincang kes ni dgn lebih lanjut, ada baiknya aku disiarkan email jemputan acara tersebut sebagai rujukan:


Mon 6/20/2011 4:56 PM
From:  Zaharah
Sent To:  ktpcstaff; ktpccstaff
Cc:  Muhamad Sobri Osman; Awang Bin Hashim; Zulkefli bin Ahmad; Annuar Mohd Saffar; Khairul Fithri Osman
Subject:  Majlis Penyampaian Cek Kepada En. Nasruldin Othman
 Attachments: 

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dengan hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.
Sukacita dimaklumkan bahawa satu majlis penyampaian cek (tuntutan insuran) kepada Encik Nasruldin bin Othman akan diadakan pada hari Jumaat, 24 Jun, 2011 bertempat di Bilik Seminar, Tingkat 1, KHTP Business Center.

Tuan / Puan semua adalah dijemput untuk hadir bersama-sama ke majlis tersebut.

Bersama-sama ini disertakan aturcara majlis untuk rujukan semua.

10.00 pagi         :    Ketibaan tetamu
10.05 pagi         :    Bacaan doa oleh Tuan Hj. Md Shahiran Hasan
10.10 pagi         :    Ucapan Tuan Hj Muhamad Sobri, Presiden KTPC
10.20 pagi         :    Penerangan Plan Takaful oleh pegawai dari Syarikat Takaful
10.50 pagi         :     Majlis penyerahan cek kepada En. Nasruldin bin Othman
11.00 pagi         :     Jamuan Makan
12.00 tgh           :     Majlis Bersurai.

Diharap Tuan/Puan semua dapat hadir ke majlis tersebut untuk memberi sokongan moral kepada En. Nasruldin yang telahpun bersara atas sebab kesihatan.

Sekian, terima kasih.


OK….., berbalik kita kepada kisah melePAS ni.

Manakala kereta itu pula diletakkan di kawasan letak kereta di belakang bangunan.  Gambar rakaman pada CCTV menunjukkan sebuah kereta Saga BLM masuk dan seorang lelaki keluar lalu dgn mudah memasuki Camry yg berkunci, dan dlm masa lebihkurang 1 minit, Camry itu dipandu keluar dari kawasan letak kereta berbumbung khas utk pengurusan tertinggi KTPC (utk VP & ke atas).

Laporan polis telah dibuat dan sehingga kini masih dlm siasatan.

Apa yg ingin dikongsikan dgn pembaca utk sama2 kita renung2kan ialah:

1.      Kepantasan pencuri itu melarikan kereta dlm masa kurang dari 1 minit.
2.     Pencuri seakan tahu bahawa pemilik kereta syarikat itu akan berada di bangunan di tingkat tiga berdasarkan email jemputan syarikat di atas (yg masih berterusan boleh dibolosi)
3.   Juga dimaklumkan bahawa Jabatan Audit Negara telah datang melawat KTPC pada hari Isnin 27 Jun 2011.  Jadi ada kemungkinan ada bahan yg perlu dihilangkan oleh seseorang (ni adalah taktik lama) dgn menghilangkan kereta dan juga utk menimbulkan rasa simpati dari kakitangan syarikat…..?

Berdasarkan sejarah KTPC ni adalah merupakan kali ke2 laporan polis yg melibatkan THAMS.  Laporan pertama ialah mengenai pejabatnya yg telah dipecah masuk pada tahun 2008 di bangunan Pusat IT KHTP. Sabaq sat. dok tengah menggali…..

Jika tidak keberatan, di pohon kpd Tuan Hj Muhamad Sobri Bin Osman, selaku Presiden KTPC melihat semula kes kecurian dan pecah pejabat ni dlm konteks keseluruhan (in totality) dan membuat siasatan rapi dan terperinci mengenai Tuan Hj Anuar Mohd Safar (THAMS).  Adakah terdapat kemungkinan bahawa semua ni merupa kegiatan terancang beliau dgn kuncu-kuncunya di KTPC…..?.  Itu pun kalau berani la…..

Antara barang yg dilaporkan hilang ialah 2 helai baju sahaja (betoi ka ni…..?).  Akhirnya, setelah simpati dgn kehilangan Camry, maka THAMS telah diberikan ganti kereta Volvo (warna hitam) oleh Tuan Hj Awang Bin Hashim, VP merangkap Menteri Pengangkutan & Jaga Kereta KTPC.  Mungkinkah kereta Volvo ni juga akan dicuri nanti…..?  Kita sama-sama tunggu dan lihat.

THAMS khabarnya semakin resah apabila diberitahu oleh Ahmad Shiraz (dah naik pangkat dlm senyap2) bahawa kes CNC Waterjet makin bertambah kusut apabila pH air di KHTP juga mengakibatkan mesin tersebut tidak dapat digunakan sepenuhnya, selain dari isu pemasangan bekalan air yg telah didedahkan sebelum ni.  Sebagai jalan akhir, THAMS kini sedang pukul canang bahawa tugas beliau hanyalah mendapatkan geran, dan spesifikasi mesin bukan tanggungjawab beliau (kalau bukan, tanggungjawab siapa pula…..?).  Biasalah, itu jawapan standard bila kawan kita ni dah mula mengelabah.  Semua orang akan beliau persalahkan melainkan beliau seorang saja yg sentiasa betul.  Maklumlah hanya beliau seorang sahaja di KTPC yg mempunyai double Master (MsC dan MBA) dan sekarang mengikuti dBA (PhD) di UniSA

Kamera CCTV lengkap dipasang,
tempat parking pun dah ada siap ada bumbung lagi,
line kuning parking pun dah ada menepati standard 5S,

tapi hilang jugak kereta.....

46 comments:

Anonymous said...

kereta hilang
kah kah kah kah
apa cerite ni mat bri oiii
kah kah kah kah
lepas ni ape pulak nk hilang
kah kah kah kah

Anonymous said...

semenjak parti laknat PAS ni memerintah kedah bnyk jgak la harta meredak kakitangan & kerajaan negeri yg hilang.dulu ada staf hilang handphone kat dalam ofis ktpc,pastu investment kerajaan negeri pun lesap semua menghala ke kerajaan ulama guan eng(kira hilang jugak la) dan yang terbaru ni kereta syarikat pulak yang hilang.lepas ni aku tau apa benda yg nk hilang pulak?

jawapannya teloq mat bri dengan awang la.pasai nk kena menjawab kat kerajaan negeri.kuangkuangkuang

Anonymous said...

Memang la lepas nie teloq mat bri & awang akan hilang satu, manakala satu lagi teloq mereka akan dipegang oleh anuar safar (mat jalan kepit). Maka lengkaplah mereka tarak teloq. PAS Kedah patutnya keluarkan satu surat tunjuk sebab atas banyak keGAGALan mereka dalam hal urus tadbir KHTP. Kononya nak korek rasuah BN, sekarang depa sendiri nak masuk kedalam lubang yang mereka sendiri gali
HANCUSSSS

Maizan said...

HATI adalah organ paling utama dalam tubuh manusia dan nikmat paling agung diberikan Allah sebagai titik untuk menilai keikhlasan. Di hati lahirnya niat yang menjadi penentu sesuatu amalan diterima sebagai pahala atau sebaliknya.
Hati perlu dijaga dan dipelihara dengan baik supaya tidak rosak, sakit, buta, keras dan tidak mati bagi mengelak penyakit masyarakat yang berpunca daripada hati.
Kerosakan pada hati membawa kepada kerosakan seluruh nilai hidup pada diri seseorang individu. Penyakit hati yang menyerang kebanyakan kita ialah penyakit fitnah, sama ada menjadi penyebar atau mudah mempercayai fitnah.
Perbuatan fitnah adalah sebahagian perbuatan mengadu-domba yang mudah menyebabkan permusuhan dua pihak yang dikaitkan dengan fitnah berkenaan.
Masyarakat yang dipenuhi budaya fitnah akan hidup dalam keadaan gawat. Sebelah pihak sibuk menyebarkan fitnah dan sebelah pihak lagi terpaksa berusaha menangkis fitnah itu.
Natijah akibat perbuatan itu boleh mencetus persengketaan dan mungkin berakhir dengan tragedi kerugian harta benda dan nyawa. Individu yang suka menyebar fitnah sentiasa mencari kejadian atau berita boleh dijadikan bahan fitnah.
Dengan sedikit maklumat, berita itu terus disebarkan melalui pelbagai saluran yang merebak dengan mudah. Berita sensasi, terutama berkaitan individu ternama dan selebriti mudah mendapat perhatian khalayak.

Maizan said...

Justeru, Allah memberi peringatan mengenai bahaya fitnah. Firman-Nya yang bermaksud: “Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya.” (Surah al-Baqarah, ayat 191)
Apabila fitnah tersebar secara berleluasa, ia bermakna nilai agama sudah musnah dalam diri seseorang atau masyarakat. Islam bertegas tidak membenarkan sebarang bentuk fitnah biarpun untuk tujuan apa sekalipun.
Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Akan muncul suatu ketika di mana ilmu Islam dihapuskan, muncul pelbagai fitnah, berleluasa sifat kedekut dan banyak berlaku jenayah.” (Hadis riwayat Muslim)
Penyebaran fitnah mudah berlaku dalam era teknologi komunikasi moden sekarang. Kemudahan khidmat pesanan ringkas (SMS), laman web dan emel membolehkan penyebaran maklumat tanpa memerlukan bertemu secara berdepan, lebih mudah, cepat, meluas dan murah.
Teknologi yang sepatutnya digunakan untuk kebaikan disalahgunakan untuk menyebarkan fitnah. Penyebaran fitnah melalui SMS yang berleluasa memaksa kerajaan menetapkan peraturan semua pemilik kad prabayar didaftarkan.
Islam mempunyai kaedah lebih ketat bagi memastikan kebenaran sesuatu berita supaya tidak terperangkap dengan berita berunsur fitnah. Wajib bagi Muslim menghalusi setiap berita diterima supaya tidak terbabit dalam kancah berita berunsur fitnah.
Sebarang berita diterima perlu dipastikan kesahihannya. Kebijaksanaan dan kewarasan fikiran amat penting digunakan bagi memastikan tidak terpedaya dengan berita berunsur fitnah.
Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Banyak pihak yang turut terbabit menyebar fitnah sebenarnya tidak mempunyai sebarang kepentingan berkaitannya. Tetapi, disebabkan amalan menyebar fitnah sudah menjadi kebiasaan, banyak yang turut menyertainya dan seperti mendapat kepuasan daripada perbuatan itu.
Fitnah biasanya disebarkan bertujuan memburukkan individu atau kumpulan. Pada masa sama, perbuatan itu dapat menonjolkan dirinya sebagai lebih baik dan lebih layak berbanding orang yang diburukkan itu.

Maizan said...

Dosa membuat fitnah digolongkan sebagai dosa sesama manusia. Justeru, dosa itu tidak akan diampunkan Allah, melainkan orang yang difitnah itu memberi keampunan terhadap perbuatan itu.
Mungkin ramai menyangka perbuatan menyebarkan berita fitnah sekadar satu kesalahan kecil. Sebab itu, perbuatan seumpamanya dilakukan seperti tiada apa merugikan.
Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga. Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)
Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah akan menjadi muflis di akhirat nanti.
Penyebar khabar angin biasanya menyebut perkataan ‘dengar khabar’ mengenai berita yang disebarkan. Bagaimanapun, apabila berita tersebar daripada seorang ke seorang, maklumat yang belum sahih itu sudah hilang dan kemudian disebarkan seperti berita benar.
Dalam Islam, sesuatu berita benar tetap tidak boleh disebarkan jika orang yang berkaitan cerita itu tidak mahu ia disebarkan kepada orang lain. Menyebarkan berita benar tetap dilarang, inikan pula menyebarkan berita tidak benar.
Imam Ghazali dalam buku Ihya Ulumuddin menjelaskan perbuatan membocorkan rahsia orang lain dan menjejaskan kehormatannya dengan cara membuka rahsianya yang tidak mahu diketahui orang lain dianggap sebagai perbuatan mengadu-domba dan fitnah.

Maizan said...

Mengenai berita benar dan berita tidak benar yang disebarkan tanpa kebenaran atau kerelaan orang berkaitan, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: “Adakah kamu semua mengetahui apakah ghibah (mengumpat)? Sahabat menjawab: Allah dan Rasul-Nya lebih mengetahui. Lalu Baginda meneruskan sabdanya: Kamu berkata mengenai saudara kamu perkara yang tidak disenanginya. Lalu ditanya oleh seorang sahabat: Walaupun saya berkata perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya?’ Rasulullah bersabda lanjut: “Jika kamu berkata mengenai perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya bererti kamu mengumpatnya, jika perkara yang tidak berlaku pada dirinya bererti kamu memfitnahnya.” (Hadis riwayat Abu Hurairah)
Larangan mencari dan membocorkan rahsia orang lain jelas dilarang Allah seperti dijelaskan dalam firman-Nya bermaksud: “Dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang lain.” (Surah al-Hujurat, ayat 12)
Justeru, setiap Muslim perlu bijak menilai sesuatu berita bagi mengelak daripada menerima dan kemudian menyebarkan sesuatu berita berunsur fitnah.
Perkara pertama perlu diberi perhatian untuk memastikan kesahihan berita ialah memastikan sumber berita itu, yakni siapakah yang mula menyebarkan berita dan rantaian orang yang membawa berita itu.
Umat Islam tentu tidak lupa pada sejarah menyebabkan kematian khalifah ketiga kerajaan Islam di Madinah iaitu Uthman Affan, yang berpunca daripada fitnah disebarkan kumpulan ekstremis agama.
Penyebaran fitnah turut menjadi penyebab kepada peperangan sesama Islam atau perang saudara ketika zaman pemerintahan Saidina Ali dan zaman selepas itu.
Fitnah juga meruntuhkan kekuatan Bani Umaiyah malah, sejarah kejatuhan empayar besar kerajaan Melayu Melaka tidak terkecuali kerana fitnah. Ubat bagi penyakit hati ialah dengan memperbanyakkan taubat dan selalu berzikir.

Anonymous said...

Bro, tolong siarkan apa2 lagi contoh cerita benda yg hilang kat KTPC, seperti ada ka file hilang. Dulu file semua ada, tak hilang pun. Dulu BPR kalau mai, pihak pengurusan memang sedia file lengkap. Dok dengaq crita file pun boleh hilang la ni, betoi ka?

Anonymous said...

Sori satu lagi lupa buboh, hj sobri al kelentongi, tiap2 hari mesti cakap muhong

Anonymous said...

Kepada pencacai PAS yg juga pembaca blog ni, rasanya komen di atas yg namanya Maizan tu bukan dari org yg nama sama yg keja di KTPC tu. Ada org yg menyamar nama saja, maklomlah, org PAS & pembodek PAS di ofis KTPC ni suka melaga-lagakan sesama Isle (cakap Kelantan sikit). Yg tulis komen ni baguih, bangun pagi subuh pagi Ahad, tapi kalau nak tulih guna la nama sendiri, kalau tak pun letak saja Anonymous, jgn la guna nama palsu

Anonymous said...

Kereta Camry tu dilaporka berada di Jitra, di belakang rumah banglo seseorang, tak caya hampa pi la ziarah rumah si mamat tu. Mana ada logik kereta Toyota Camry yg ada alarm canggih ti boleh hilang dalam masa kureng dari 1 minit? Anuar Safar bi memang mental sikit, dia cukup pantang kalau ada org bantah dia, especially org bawah dia, dia mmg tak boleh punya (org putih kata he cant take it, dia mesti akan ada dendam kesumat). Dia akan menggunakan kuasanya untuk menggeledah tempat sesiapa sahaja yg menentang kuasa dia. Ini memang selalu berlaku di KTPC. Kalau tak caya hampa pi check di KTMSB sama, the same story. I PITY YOU HJ SOBRI FOR HABING TO PUT UP WITH THIS ANUAR SAFAR, kesian sama u all semua

Anonymous said...

Elehh, bukan tau tau AMS ne, mesti suruh Alfa buat keja kat dia, dolu masa Dato Shukrie pun suruh Alfa & Zaidi Jangoat buat kerja hantar SMS beracun kt Dato guna SIM card org lain, tak habih2 buat kerja ni. La ni suruh Alfa masuk komen DKS letak nama Maizan. Org tau la tektik lu AMS, lu nanti la nanti satu hali lu kena jugak, jgn sombong maaa. Konon guna Maizan la nak bagi komen, podaah, taktik lu amat basi AMS woi. SPRM tu nak mai awai, tapi hang dah rasuah SPRM Kedah tu. Walau bagaimana pun, SPRM Putrajaya yg akan mai jumpa hang kat KTPC, ada brani? Tunggu la kes CNC Waterjet akan menjerat leher lu & lu punya top kroni Zaidi, Alfa & Shiraz, sekarang fail dah buka, kepada KTPC, jaga baik2 file CNC Waterjet jgn bagi hilang OK

Anonymous said...

Salah satu cara nak melenyapkan dokumen secara mengikut undang-undang ialah dengan membuat laporan polis tentang kehilangan kereta. Apabila SPRM masuk nanti, bukti barkaitan CNC waterjet dan banyak lagi akan dikatakan hilang, dan laporan kehilangan kereta akan dijadikan bukti bahawa dokumen tersebut hilang bersama kereta yang dicuri. So convincing betul tak?

Anuar safar ni sama macam anwar Ibrahim, sentiasa think outside the box. Tiada siapa boleh mengagak ke tahap manakah mereka sanggup berbohong. Bayangkan, Anwar Ibrahim yang senakkan Azizan dan Saiful, mahkamah, polis, mahathir yang dipersalahkan. Jadi jangan underestimate anuar safar ni, sama saja.

Kepakaran paling hebat ialah mengalih perhatian, isu kehilangan kereta bersama dokumen CNC waterjet dah tak timbul, maizan yang jadi perhatian. kah kah kah, bodohlah manusia yang boleh hilang tumpuan kepada pengkhianat bangsa paling besar dan paling senyap, ANuar Safar.

Anonymous said...

Komen aku ialah:
Pencuri kereta itu seakan tahu bahawa pasa masa tersebut ada satu function di tkt 3 yg akan habis pada 12 pm. Macam mana pencuri nak tahu, melainkan org dalam dah bagi tahu. Lepas tu pencuri ni kira standard la, guna Saga BLM. Khabarnya CCTV KHTP tu canggih boleh ambil plet no kereta kalau di zoom. So, polis apa tunggu lagi, pi la kat CCTV tu minta Ibrahim IT print kan besaq2 plet no kereta Saga BLM tu dgn segera

Anonymous said...

Anwar Ibrahim ka Anuar Safar ka sama saja, dua dua tarak guna punya Melayu, tak boleh pakai langsung. Aku kalau fikir secara waras pun boleh gerenti punya org tak curi kereta kat KHTP Business Centre tu, tak caya tanya Shiraz, dia pernah hantar emel kat ND kata dia risau yg motosikal asyik dok kena curi kat Business Centre. Ada punya kat email dia, so aku ingat depa ni dah pakat hilangkan kereta. Dulu masa selepas saja selesai proses tender, selalu jugak dokumen ni 'hilang' tanpa kesan, alasan ialah pindah tempat la , lost in transit la dan macam2 lagi. REMEMBER anuar safar, YOU CANT FOOL ALL THE PEOPLE ALL THE TIME (SOME OF THE PEOPLE SOEM OF THE TIME TU BULEH LA)

Anonymous said...

Aku nak tambah sikit komen bro yg kt atas tu. Si anuar safar tu bukan saja setakat pegang teloq Hj Sobri & Hj Awang, malah dia akan picit teloq mereka secara pelahan2 (omputih kata squeeze out). Ini la yg sedang berlaku sekarang di KTPC tu. Sekarang apa anuar safar buat depa 2 org ni tak berani tegur pun. Aku pun tak tau apa yg depa 2 org ni takut sangat kat si anuar safar ni. Dah la jalan pun semacam saja, macam ala2 kepit saja anuar safar ni. Memang pun layak di gelar mat kepit. Kepada pencacai anuar, hampa pun akan kena jugak, jgn ingat hampa kebal berselindung balik jangoat tebai tu, semua bukti ada tersimpan rapi, kesah palsu dokumen tender yg banyak dan juga palsu surat ke Kementerian Pembangunan Usahawan dulu tu semua dan disubmit ke SPRM Putrajaya dah. Kalau palsu dokumen, boleh kira fraud, tu dah kes jenayah. Kalau boleh hangpa INSAF la, jgn dok buat keja tu dah, jgn ikut anuar safar ni sangat, ingat jln masih terbuka luas. Contoh nyata ialah Salman, dulu ditatang oleh Anuar, apabila dah tak perlu, dia ditendang keluar begitu sahaja

Anonymous said...

HEI AMS LU LANSI, LU ........................

Anonymous said...

Dok banyak sangat benda yg hilang atau dihilangkan diKTPC ni. Setuju sangat2 kalau AMs & Kuncu2nya dihadapkan ke mahkamah HJ @ KTPC. Apa lagi Pn ND, buatla beberapa tuduhan atau diproposekan kepada Hj Awang@pAwang, jlnkan saja siasatan segera sebelum org pulak yg hilang. Kalau kereta dan file tu kira OK lagi, tapi kalau org hilang kat KTPC camner bro?

Anonymous said...

Izinkan saya memberi teori saya di sini. Agakan saya ialah yg menamakan dirinya sbg Maizan tu lelakinya sbenarnya, mungkin initial da mola dgn K kot, habis dgn O. Dia ni dah insaf dah & tobat, bak kata lagu Indon tu. Org ni selalunya ingat dia la skrg paling top di KTPC,pad hak Hj bagi jaga bhg maintenance jer

Anonymous said...

Tima kasih Tuan Haji KFO kerana memberi kami semua kuliah subuh hari Ahad jam 5am yang syahdu dan dgn yang panjang lebar sekali tentang fitnah, SMS.

Maklumlah sekarang dah insaf, lain lah dulu masa zaman jahiliah boleh buat skandal dgn Cik Alfa & lps tu dgn Puan Fariza, la ni dan bertaubat, boleh la buat tazkirah pi Haji, cuma kalau boleh, ingatla jgn terlampau bodek sangat geng PAS ni. Takut nanti kalau Dato mai balik KTPC, hang dah tak dak modai nak cium tangan Dato sudah la

Anonymous said...

Toyota Camry kene curi sebenarnya tak kena curi,Geng PAS dah jualnya di used car dealer di penang untuk tampung PRU13.Sampai macam tu sekali,ini baru kereta bagi mandat kat depa dengan rakyat rakyat depa jual.Tapi kena puak PAS ,camry tu beli ngan duit haram masa pemerintahan BN.

Anonymous said...

PAS=Parti Kuat Fitnah

Anonymous said...

Nak buat camna ada president tak tau cakap orang putih sama ngan awang boceh tu.Mana mari depa nie satu company besar ada system 5s macam company belakang jamban umah aku.zaman dulu tak dak 5 s tapi investor datang berduyun duyun,la nie pochi.
Apa guna bagi kuliah subuh kalau pakai harta benda company mcm bapak dia yang punya.waktu kerja aku nampak bini KFO pi shopping di sunway carnival apa cer..........lepas tu balik opis krdb buat buat busy.ade poooorah .PAS=KEBAJIKAN UNTUK ANAK BINI,SANAK SAUDARA dan BIni MUDA dan kroni.

Anonymous said...

Keta dah hilang,sat gi KFO ,Awang Boceh dan THAMS nanti hangpa guest depa buat apa?
Jengg...jenggg....Buka tender 1 cctv 1 keretalah.

Baru lah Masyuuuuuk dan bleh ke KL kerap lagi lepas ini.

La pakai ketayap la semua......nak berlakon.zaidi jangoat bela janggut cari makan tu .lepas PRU 13 nie kita tengok siapa yang kena........

Yang PASti kerajaan negeri sekarang melePAS.

Anonymous said...

Mat bri hang kena ingat dulu masa hang di renesas dulu hang sapa?
La nie jangan dok berlagak,hang tu bukan pandai sangat ,masa di Universiti dulu tesist,paper work dan assignment siapa buat kat hang?sebab hang takut rahsia pecah ,hang sanggup buang adnan ismail,kesian tengok kat anak bini dia.hang memang kejam sebagai sahabat,jangan buat mcm tu kat orang,tak baik.
Aku dengak cerita la ni hang kaki perempuan plak,kalau bleh hang cari lah anak dara mcm cik ALFA yang gersang tu,jangan ambik bini orang plak,bahaya runtuhkan masjid,Niki Ajis tak ajaq ka.
Kalau jauh sangat nak pi kelantan jumpa NIKI,hang panggil ja USTAT KFO bagi tarbi kat hang.

KBX48-11 said...

kenapa kamu semua hendak bergaduh. Sekarang zaman PAS. apa kata kita semua jilat Punkoq PAS.. nanti kita akan berjaya mendapatkan ipad seorang seunit. kamu semua kutuk bukan kami yang menanggung kerugian tetapi kamu yang menanggung kerugian. kamu tidak mempunyai kelebihan tetapi kami mempnyai kelebihan. sudah terbukti kakitangan sekarang lebih effisien tidak membuang masa tidak bersembang tidak suka menfitnah. semua kakitangan sudah insaf sudah insaf.. tunduk semua. tunduk .. tunduk lagi sampai LENA.. hehehahahuhu..

Anonymous said...

Maizan said

aku tau bukan maizan yg dok bagi ceramah kat atas ni sebaliknya si lebai ketayap yg baling batu semnbunyi tangan.klu nk bg komen pun jgn la pakai nama orang lain fithri oii.orang lain pun ada title HAJI jgak tapi tak la nk menunjuk2.

PAS=Parti Ajaran Sesat
kecuali apa yang maizan said kata tu semua nya betoi tp geng pas ni suka main ayat quran dgn hadis nabi.pastu pakat pulak dgn kafir nk buat negara kebajikan.mana janji negara ISLAM ooiii

Anonymous said...

PAS ada pesta air minggu nie bro bro semua pada hari sabtu 9 julai 2011.
Yang confirm KFO,THAMS,AWANG BOCEH DAN MAT BRI memang tak pi punya,semua sembunyi dalam kain bini hari tuuuuu.

Anonymous said...

Aku setuju ngan anon,memang depa (KFO,THAMS,AWANG BOCEH dan MAT Bri) nie yang curi camry dan pi jual untuk support AMMMMMBIGAAAAA.

Di US ada Lady GAGA di MALAYSIA ADA AMBIGAgagagagagagaga.

Hidup BERSHIT,Hidup PAS .Jamgan lupa jom heboh pesta air sabtu nie bertempat di jlan tar.jauh tu penyanyi undangan AMBIGAGAGa diundang oleh PAS,sampai kena jual CAMRY nak bayar concert AMBIGAGAGA.

Anonymous said...

Aku nak pi jugak tengok AMBIGAGAGAGA Live In Concert sabtu nie.Tiket habih plak,tapi member aku kata pakai baju kuning bleh masuk free.

Mana aku ada baju kuning.....tapi tak pa aku curi selendang sami tokong hindu buat baju kuning ,alah macam siawang boceh gantung didinding dalam bilik KTPC dia.

ORG-LAMA-KENA-BUANG said...

saya berasa kecewa dengan orang melayu PAS ini.. suka mempermainkan hadis dan ayat al-quran. sampaikan saya dengar sanggup bersumpah dengan al-quran demi mengatakan mereka benar.. kepada mereka yang pernah berbuat begitu, saya tahu ada 2-3 orang yang berperangai begitu di ktpc dan anak syarikat. hentikan perangai buruk itu.. hidup anda tidak senang hati anda tidak tenteram bayangkan setiap hari ada saja orang yang menyumpah mendoakan kesengsaran anda.. renungkan . hidup ini tidak kemana. sekarang anda senang esok anda akan susah. anda dizahirkan mempunyai sifat terpuji, tidak tinggal sembahyang selalu berjemaah memberi takzirah tetapi hati anda sebenarnya busuk dan kotor. kepada semua kakitangan ktpc yang lama atau baru, yang sekarang ini sudah lupa kulit yang sudah lupa kepada orang yang berjasa kepada anda samada boss lama anda, anak buah lama anda atau rakan sekerja anda.. DULU ANDA SANJUNG ANDA PUJI RAKANSEKERJA ANDA, BOSS LAMA ANDA ANAK BUAH ANDA.. SEKARANG ANDA KEJI HINA DIBELAKANG MEREKA. DOA MEREKA KESENGSARAAN MEREKA TEKANAN MEREKA KELUHAN MEREKA AKAN DIBALAS JUA. AMINN. Yang nak komen lepas nie.. tolong aminkan sahaja. terima kasih shabat

Anonymous said...

oii maizan said, hang dok pi baca buat apa blog fitnah ni.semua ni fitnah belaka ooiii.utusan meloya,berita hairan semua tu fitnah maizan ooiii.

ps:Bacalah HARAKAH.confirm anda menjadi ahli syurga.cooonfiiiiirmmm

Anonymous said...

Wahai sang pencuri Camry, aku nak bagi tau sat kat hang kat KHTP Business Centre tu ada lagi satu kereta Toyota Camry plet nomber WQS 4848, hang pi curi la kalau ada masa, tu big bos punya, tak pa kalau hang curi pun, depa boleh oder Inspira baru kat dia.

Sang Pencuri: aku tau la hang sapa, kalau ada berani & anak jantan, hang pi la curi Camry lagi satu tu, aku nak tengok.

Kepada Hj AMS, hentikan lah sandiwara hang tu, dah berapa tahun hang kat KTPC, satu pangkat pun tak naik lagi, hang masuk tahun 1999, la ni dah 12 tahun, karier hang mendatar, nasib baik la post hang dah tukar nama, tapi sama saja, dulu GM, la ni VP; kalau hang pi cari keja lain pun takkan ada org nak bagi kat hang gaji mahai. Lain la Dato Shukri, depa bayaq gaji mahai kat dia. Hang ni skill apa yang ada? Melainkan jual minyak angin saja

Anonymous said...

Sobri ni apa dia tau? Masa periksa ambik MBA kat USM pun dia tiru, tu la ni bila jadi Presiden pun hentam keromo saja dan guna style tangkap muat.

Aku nak cadang kat DKS bukukan saja blog ni dan bila tiba PRU13, edarkan ke seluruh pelusuk Kedah, Penang & Perak. Kena la print semua termasuk semua komen yang penuh berapi

La ni boleh la cari sponsor utk print buku ni, prepare siap2 utk hujung tahun. Kalau Sobri bertanding, edarkan ke setiap rumah kawasan yang dia nak bertanding tu tak kisah la DUN atau Parlimen

Abd Kodir, SP

Anonymous said...

Aku sokong bukukan blog ni, termasuk dengan grafik design, macam gambaq kat atas cerita ni, ada gambar burung hantu dok gonggong toyota camry, memang menarik habis

Anonymous said...

Berdasarkan sejarah awal KFO memulakan langkah diKTPC dengan mengawardkan projek Toxic Waste Yard kepada syarikat bapa mentua dia sendiri. Ni org lama macam Yatim memang sahih ingat. Dah kantoi dah tapi diampunkan oleh Dato Shukri pada masa tu

Anonymous said...

Yg curi kereta Camry tu ialah burung hantu, sama jugala macam pengundi hantu

Anonymous said...

si minah alfa ni sebenarnya bukan pengikut setia THAMS pun, tapi dah dapat banyak barang free & duit free, sebat je la. Shiraz tu pun sama, duit depa belambak, pi holiday, letak dlm FB, gah la, bos dah bagi amik la apa tunggu lagi. Kalau hangpa tak caya kroni2 hp depa semua canggih manggih, ipod la, ipad, iphone dan terlatest geng depa ni tengah dok usyar nak beli samsung galaxy s2 yg rega rm2k jer. Bab tukar hp ni biasala, kadang2 ahmad zaidi tu phone canggih2 bagi anak main kat rumah pun ada. La ni org KTPC pun semua tak heran dgn puak2 ni yg saja nak tunjuk eksyen & lagak. Awang Boceh pun satu geng jugak, suka tunjuk lagak guna gadget terbaru, tapi tak tau guna pun, yg tau hanya buat call & sms sahaja

Anonymous said...

he he he alfa tu kiranya status dia macam celebrity la kat KTPC tu, mana taknya AMS hantar pi merata ceruk dunia makan angin, seantero dunia la katakan

Anonymous said...

Dulu pun alfa selebriti jugak, datuk hantaq dia pi KbioCorp sebab selalu sangat dok chat, glamer jugak tu. Nasib baik sekarang dia ada protector nama aMs, sapa pun tak berani kacau

Anonymous said...

Hehehe nama aku Sobri jugak, aku tau Hj Sobri presiden hampa dulu masa periksa MBA kat USM tiru Azley, tu la bole PAS exam, hamPAS punya Hj

Anonymous said...

SAPA-SAPA DISINI TAU DIMANA KERETA TOYOTA CAMRY DISIMPAN????KALAU HAMPA TAU CITE SIKIT KAT CNI, HE HE HE

Anonymous said...

dripada hampa dok cerita tang ni ..kalau ada apa-apa penyelewengan dan pasai wqu 4848 yang hilang tu kalau ada cerita baguih angpa emeil kat aku .kalau angpa bocor kat cni nanti mat bri baca pula .jutawanrahsia@yahoo.com

Anonymous said...

oi anon jul 10 11:43pm...
hang ni pandai no...nak ambik maklumat pun toksah la dok belakon jadi geng BN plak...

Anonymous said...

ooii.. oi anon jul 10 11:43pm... HANG TOKSAH MENYAMAQ LAAA TENGOK EMAIL , CARA TULIS PUN KAMI KENAI SAPA DIA.. . ini la staff ktpc kunun jadi spy jugak tukang jilat punkoq mat brii.hang jgn dok kapla sangat..beruk matyeh la hang nie.

Anonymous said...

alphard pun mungkin boleh hilang nanti

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top