Thursday, July 21, 2011

Cold Storage - Luahan Hati Penolong Pengurus Yg Disejukbekukan.....

Umum telah mengetahui keadaan di KTPC yg mengalami operasi pemutihan besar2an dlm sejarah penubuhannya melalui artikel terdahulu, di mana ramai kakitangan KTPC sebagai syarikat induk telah menukarkan mereka ke anak-anak syarikat, dlm lingkungan 8 hingga ke 10 orang. 

Aku secara rambang membuat carian KHTP dan KTPC di Internet melalu Google dan telah terjumpa satu laman web seseorang yg mempunyai kaitan dgn kesah tersebut, beliau merupakan salah seorang yg telah terlibat ditukarkan ke anak syarikat KTPC. 

Berikut antara luahan hatinya (or klik sini)

“Minggu ini merupakan minggu ujianNya kepada ku. Bermula dari berita penukaran aku ke salah sebuah anak syarikat , kemudian berita anak ke-2 aku yg terpaksa menjalani pembedahan apendiks disertai dgn berita anak bongsu aku yg terpaksa dimasukkan ke wad disebabkan oleh rotavirus infection. Semuanya bermula pada minggu ke-3 April bermula 15 April 2011 sehingga 30 April 2011. 

Aku yg begitu lama di syarikat sekarang akhirnya ditukarkan dan disejukbekukan di atas ketidakpuashati pihak pengurusan PAS dan seorang kakitangan yg dulu adalah rakan karib yg kini telah menjadi pisau yng menikam aku dari belakang. Argh… Kepimpinan PAS yg begitu sombong, bongkak dan takbur tak mahu mengakui kelemahan diri akhirnya nyata tak tahan dgn kritikan pedas aku secara diam. Lantaklah….. ingatlah Kegembiraan Sekarang Akan Mengundangan Kedukaan diKemudian Hari..” 

Satu lagi luahan hati beliau juga mengesahkan berita yg telah ditulis di blog ni bahawa beliau telah dimasukkan ke hospital; seperti di bawah (or klik sini)

“Ku terima ujian ini dgn hati yg rela.. mungkin utk mencuci dosa yg lampau, mungkin utk menyedarkan kesilapan , mungkin utk menaikkan martabatku atau mungkin juga sebagai peringatan agar lebih mengingatiNya….. 

Tanggal 9 May 2011, aku dimasukkan ke sebuah hospital swasta akibat tekanan darah yg tinggi dan denyutan jantung yg kuat. Darahku naik sekitar 150/100 dgn kadar denyutan 100 seminit menyebabkan aku menjadi lemah dan sesak nafas. Ujian ECG dilakukan, ubat tekanan darah tinggi diberikan agar keadaan aku kembali stabil. Ujian darah dan air kencing dibuat. Namun menurut doktor, ujian darah dan air kencing menunjukkan hasil yg baik , tiada jangkitan, tiada kolestrol, tiada apa-apa keputusan yg mencurigakan. Bacaan ECgG jantung juga baik. 

Sedikit maklumat aku ambik dari internet tentang Darah Tinggi. Maklumat yg aku perlukan dan aku kongsikan bersama. 

Doktor menasihatkan aku supaya banyak berehat dgn mereka akan observe keadaan aku utk satu malam di wad. Banyakkan berehat, tenangkan fikiran dan sentiasa berfikiran positif… Akibatnya, seminggu aku berehat di rumah tanpa apa-apa aktiviti, tiada coding, tiada web designing, tiada network termination, tiada pabx configuration, tiada quotation submission.. tak perlu buat apa-apa hanya SENYUM….. 

Itu adalah matlamat hidup aku sekarang.” 

Apa yg ingin aku kongsikan bersama dgn pembaca ialah luahan hati beliau yg terlibat secara langsung dgn operasi pemutihan bermotifkan politik tersebut seperti di bawah: 

"Aku yg begitu lama di syarikat sekarang akhirnya ditukarkan dan disejukbekukan diatas ketidakpuashati pihak pengurusan PAS dan seorang kakitangan yg dulu adalah rakan karib yg kini telah menjadi pisau yg menikam aku dari belakang. Argh.. Kepimpinan PAS yg begitu sombong, bongkak dan takbur tak mahu mengakui kelemahan diri akhirnya nyata tak tahan dgn kritikan pedas aku secara diam. Lantaklah .. ingatlah Kegembiraan Sekarang Akan Mengundangan Kedukaan diKemudian Hari….. "

Bersama kita renungkan kata2 yg bergaris itu dan kaji semula adakah agama Islam mengajar kita supaya bersifat sombong, bongkak dan takbur…..?. Sama2lah kita renungkan.

21 comments:

Anonymous said...

Saya terpanggil utk menulis dlm blog ini kerna telah lama mengikutinya.FYI, saya merupakan sahabat lama Hj Mat Brie dari Sekolah Sains Kedah dulu. Memang tak ada apa yg 'special dgn hj sorang ni. Yelah pass Mba pun meniru.Dari dulu lagi dia ni angkuh dan sombong.Aku ada jugak tanya orang Taman Sejati pasal dia.Bukan dia aje sombong dan angkuh, bini dia dan 3 orang anak angkat dia pun sama (kan aku kata dia tak special, anak sendiri pun tak dak).Anak angkat dia yg sulung tu mendabik dada di temapt dia belajaq, tulis dlm facebook pak dia President...huh.... Aku tak dak apa apa yg against Hj ni so cerita aku kira neutral lah no..Ok berbalik pada cerita the so called skandal dia ni...pun aku dah selidik. Rupanya Hj Mat Brie (yg perasan handsome macam Sultan Brunei ni) sebenaqnya syok sendiri. Lepeh tu i went a step further. Aku pun pilah hantaq anak penakan aku belajaq di MMU, masuk daftar Jun baru ni.Kesempatan itu aku gunakan untuk selidik pasai kawan Hj Mat Brie kita ni di MMU. Lain sungguh dari Hj ni, Orang yg dimaksudkan di MMU tu memang disenangi oleh staff dan pelajar2 MMU. Orangnya professional dan sungguh bijaksana.Nasib menyebelahi aku...masa tu dia pun ada. Aku sempat berjumpa dan bersembang dengan dia.Orangnya cantik,manis,very educated,English perfect,sungguh professional and friendly(kalahlah orang rumah Hj Mat Brie kita ni).Orangnya lembut tapi tegas..(patutlah Mat Brie angau).Aku rasalah, kalau Mat Brie dapat tackle orang ni, maka mungkin hidup dia akan berubah.Mana tau English dia boleh jadi lebih baik, cara pengurusan dia lebih professional..Itu ajelah buat masa ni. Aku dah suruh anak penakan aku tanya2 pasal dia ni.Tapi aku rasa lebih baik DKS talk to her yourself....then you will know what i mean....wassalam

Anonymous said...

kesiankan kat dia ni hanya mampu menulis keluhan beliau dalam internet & lepas tu kena high blood pressure pulak tu, apalah puak2 PAS ni dok buat naya kat orang. Tentang komen kat atas tu aku rase ramai orang akan setuju bahawa Hj Mat Brie ni belagak, macam mana nak buat kerja kalau kita memanjang dok belagak. Dalam ofis pun dengan kak yg buat kopi pun nak tunjuk eksyen, apa ra hj ni, mangkuk la

Anonymous said...

memang amat kesian la bro. aku dah cuba nak masuk blog shukeryahmad.com tu tapi dah kena padam, macam jugak cik alfa sud yg dah padam akaun tweeter dia setelah kena expose dalam blog DKS ni, wow, apabila meletop saja kisah di KTPC, ada saja orang yg kena delete blog atau tweeter, memang hebat. Dulu Dato Redza NCIA pun sampai kena buat press statement dalam akhbar mainstream bila timbul kisah dalam blog DKS bahawa ada ura2 NCIA nak ambil alih pengurusan KHTP dari KTPC. Memang kelas la blog ni. Apa pun fakta yg dilaporkan terdahulu amatlah tepat, sekali gus menepis tohmahan PAS bahawa blog DKS adalah blog fitnah semata2

Anonymous said...

laa betoika, aku baru jer nak surf tengok shukeryahmad.com. kalau aku jadi dia buat apa nak delete, taku apa kat tiga atau empat HJ kat KTPC tu, depa bukan ada teloq pun. hanya berani buat keputusan sebab depa tau MB dok backing depa, kalau BN ambik balik, habih berterabur depa pak2 dan abg hj ni tak cukup tanah. jangan takut kat depa, depa pun la ni sama kafir dengan UMNO, sebab sekarang dah bekerjasama dengan DAP (kira kafir la Hj Sobri ooii). Kot mana hang nak tarbiah pun, tak bole tolong dah. Kepada Abdul Syukor, di harap anda bersabar je la (macam ayat drama swasta la pulak)

Anonymous said...

hangpa semua yg kena transfer tu kena berSYUKOR kerna tak kena buang keja pun. rileks ka brader n sista

Anonymous said...

wei wei wei anon,

apa sangkut memaut dgn UMNO pulak ni.pala hotak hangpa la PASberg.orang UMNO dah 2kali jd kapiaq dah la ni hangpa tau dak wahai ahlul PAS bingai.hangpa org PAS mana kapiaq.hangpaa semua baaaaaaaeeeeek.ahlul jannah janah jannah tun wan naimun.
puih

Anonymous said...

Mengikut telahan aku, si mamat yg dalam gambar ni pakai baju kunin, jadi mestila dia sokong BERSIH, apasal pulak HJ transfer dia ke KGCR. Dulu pun kalau ikut rekod intelligence/risikan MIO, si mamat ni telah mengundi untuk PAS sewaktu PRU 12. Sekarang dia pulak yang kena belasah dgn PAS. Inilah dunia para sahabat ku sekalian

Ihateumnopas said...

Salam DKS,
Matlamat menghalalkan cara. Tak peduli siapa asal puas rasa di hati.

No respect for you! . Aku tak kisah hang nak kritik pasal pengurusan tapi akhir ni aku tengok hang dah banyak buat personal attack. Terutama orang2 yang hang tak suka. Boleh jadi cerita tu betul atau hang saja-saja reka. Mungkin dah habis modal kot.

Aku sekarang dah ragui tujuan sebenar hang. Lagi pula ni adalah blog politik. Sememangnya terang dan nyata. Tapi Hang sanggup jual sapa saja asal hajat hang tercapai.

Aku tau tujuan hang tulis cerita ni kononnya untuk bagi tau si Syukur menderita dan terinaya oleh puak pengurusan PAS. Kira simpati la. Walau pun aku tau hang pun dari dulu memang tak suka kat Syukur. Tapi hang tau dak, dalam masa yang sama hang telah meletakkan dia dalam keadaan yang merbahaya. Apa yang dia tulis tu ada luahan hati dia dan hang gunakan kesempatan ini untuk advantage hang. Tak dak hati perut langsung! Dah la dia tengah sakit.

Kalau aku, aku salahkan hang sebab kawan2 aku kena transfer. Disebabkan blog ni la depa yang tak bersalah jadi problem. Aku tak salahkan sepenuhnya pengurusan kerana mereka terpaksa ambil tindakan. Malangnya kawan2 aku yang tak terlibat yang kena sementara hang dengan kawan2 hang masih kat sana.

Allah dah beri amaran, orang yang suka membuka aib orang lain Allah akan membuka aib dia pula. Kalau tak di dunia di akhirat nanti.

Kepada Syukur, sebagai kawan aku simpati dengan hang. Kalau benda yang terjadi ni adalah satu penginayaan pada hang, berdoalah dan bersabar dengan ujian ini. Dan jika hang rasa musibah ini adalah kerana dosa-dosa dari perbuatan hang yang lampau hang minta ampun pada tuhan dan bertaubatlah.

Tapi sekurang-kurangnya aku respect hang sebab hang tulis tanpa berselindung akan identiti hang. Tak macam DKS dan orang2 yang komen dalam blog ni.

Cuma satu nasihat aku kat hang Syukor, hang berhati2 lah dengan kawan2 baru hang tu. Geng-geng yang hang selalu dok makan tu. Sebab dulu, depa2 tu la yang dok mengutuk dan mengata hang.

To DKS, aku dah tak percaya kat hang. Kepada yang selalu dok komen, jangan terus percaya dengan cerita2 dalam blog ni. Siasat dulu. Takut dapat dosa kering. Janganlah biarkan rasa amarah atau tidak berpuas hati terhadap sesuatu atau seseorang menguasai hati yang waras hinggakan tak nampak dosa/pahala.

Anonymous said...

DKS.. bila nak buat cerita pasal Hj Anwar dan Hj Patrick yang sekarang 'pergi cari investor' kat US tu...

Hj Patrick memang dah ada investor di sana... boleh ambil kesempatan jumpa anaknya.

Anonymous said...

Ihateumnopas said,

hang ni spesies bahlol atau otak udang.dah nama pun blog ni blog fitnah pastu hang pi baca buat apa.spesies hang ni sama mcm mat bri la jgak.sapa makan cili dia la yg rasa pedasnye.lagi satu kalau hang sakit nak mampos pun ada nicky ajis & ostad jijan kisah?sakit & sihat tu semua datang dari Allah bukan dari parti PAS bahlol(mcm ceramah perdana PASberg la pulak).

Ihatematkunyit=Ihateumnopas=spesiesgilababy

Anonymous said...

sebagai seorang pemerhati blog DKS aku rasa terpanggil untuk menyatakan yang blog ini adalah fitnah semata-mata.aku rasa amat kesian melihat melayu bergaduh sesama sendiri sedangkan bangsa2 lain hanya menunggu kesempatan untuk menikam bangsa melayu ini.sedarlah wahai UMNO,PAS, & PKR yang sebenarnya anda telahpun diliwat oleh MAT KUNYIT aka MAT KY JELLY.

kahkahkahahkahkah

Anonymous said...

Pada pendapat aku tak ada apa pun yg personal kat blog ni, cuma yang disiarkan ialah berita dari satu blog (shukeryahmad.com) iaitu public domain yg satu dunia boleh tengok, bezanya sekarang gambar dan berita yg dah transfer ke blog DKS, itu sahaja.
yang Syukor tu pun apa yang ditakutkan kepada pentadbiran PAS di KHTP tu? Kalau dah berani publish dalam blog hang shukeryahmad.com (walau pun nama hang Syukor?) dengan gambar hang masuk hospital tu, apa nak dirisaukan bila DKS tulong bagi hang glamer sikit? SILA BACA BLOG INI DENGAN HATI TERBUKA, AKU RASA TUJUAN BLOG NI HANYA UTK SEDARKAN ORG KULIM BAHAWA PAS NI PENUH DGN TAIK SAHAJA, TAK LEBIH DARI ITU.
LAGI SATU BLOG DKS NI OPEN, BUKAN MESTI KITA KENA BACA & PERCAYA PUN, TAK PERLU BACA KALAU TAK SUKA & TAK PAYAH LA NAK KASI KOMEN PANJANG2. BACA & LEPAS TU GELAK KUAT2 DAN PI MINUM KOPI

Anonymous said...

fitnah ka personal ka, hit blog ni dah mencecah 20k dah bro, keep up the good work. aku agak yg paling top baca blog ni ialah awang hashim yg dah phobia bila dengaq nama DKS, hingga termimpi2 walau pun di siang hari. hari tu pun ada gambaq awang hashim dlm blog DKS, tapi dia tak kisah pun, lain macam la shukeryahmad ni yg tak puas hati apabila gambarnya ditonjolkan di DKS. dulu buleh la komplen kat Dato, la ni dah tak leh dah, relax la kan hang dah ada kereta dan rumah yang elok, tak susah tera mana pun, yg hang nak tensionn tu pasai pa, cukup bulan cucuk ATM ada gaji masyukk? cer citer kat sini apesal hang tak puas hati?

Anonymous said...

kalau shukeryahmad ni berani apasal dis delete blog dia? kalau dia betoi2 berani, jgn la delete.
Lagi satu aku tau kawan yg tikam dia darti belakang tu kalau tak silap ialah Ibrahim Ahmad=Ibrahim IT-eBrahim=mat kelate=PAS, tu la sekarang dia yg berkuasa sebagai kepala IT kat KTPC
Lagi satu aku amat2 bersetuju dengan pandangan ikhlas shukeryahmad ni bahawa kepimpinan PAS yg begitu sombong, bongkak & takbur tak mahu mengakui kelemahan diri, tapi aku tak tau kalau shukeryahmad ni dok kritik, yg aku tau dia ni bukan jenih yg cakap dgn org pun, dulu2 dia ni mana ada kawan kat KTPC, di ni lebih kepada lone ranger, la ni saja di dok start campur dgn org ramai

Anonymous said...

kepada ihateumnopas, hang tau ka DKS tu sapa? hang ni tulihh main teka jer, hang pun tak tau sapa DKS ni, jangan dok main bantai saja, DKS ni aku pun tak tau, the mystery man/woman, hang tau ka? nama pun lain macam 'ihaeumnopas', macam shukeryahmad saja style gaya tulisan tu, shukeryahmad=the diam man=the lone ranger, macam mana dia nak kritik pedas HJ Sobrie, aku pun tak yakin dia ada kritik HJ la bro

Anonymous said...

Why limit yourself to Hj Pet,Hj Awang,Hj Fitri.........there are so many HAJI inside KHTP.
DKS what you should do is write an articals on all the top management of KHTP and it subsidery an see who is right and who is wrong.

Anonymous said...

"Tapi hang tau dak, dalam masa yang sama hang telah meletakkan dia dalam keadaan yang merbahaya"; ni macam shukery ahmad yg tulih ni
ihateumnopas=shukeryahmad=kena tikam dari belakang oleh ibrahim IT.
Jgn risau tak ada bahaya pun keadaan hang tu, ubat doktor pun ada banyak lagi, kalau sakit makan la ubat

Anonymous said...

Betui, betui. Why limit to only haji2 haprag khtpc saja. Haji2 anak syarikat pun apa kurang. Jangan ketingalan Haji2 ex khtpc jugak. Sama haprag dengan haji khtpc. I am sure mr moderator bleh cari file lama tentang haji ex khtpc ni. Sumber aku Ada habag kata ada haji (ex khtpc) yang bayag duit projek sampai habih tapi barang pocik tak dak. Ada haji yang kononnya bleh kautim dengan kontraktor, tapi kontraktor hantag surat komplen. Uh, uh, dengan salinan transkrip sms lagi. Amacam? Boleh korek-korekkan?

Anonymous said...

syukoq ni kaya dah ada rumah besaq kat Kulim Perdana, kereta dua tiga, projek CCTV pun kaut banyak dahh, dulu KHTPiNet pun failure jugak buat dgn Mohd Ameen Schlumberger, tapi masa tu tak kena apa2 pun, pasai Datuk Shukri kata dia sepupu dgn dia. Lepaih tu kegemaran dia main game, sebab tu dia dinaikkan pangkat masa BN dulu, org pun heran jugak, tapi tak cakap apa2 la, biasa la nepotisma. Tapi bila dah kena dgn PAS apasal nak heran & komplen dlm shukeryahmad.com, hang kan BOLEH RESIGN & cari kerja lain kalau tak suka kerja kat situ, kena tikam belakang tu adalah lumrah hidup dalam bekerja

Anonymous said...

Masa first ops pemutihan ada org bagi tau yg first kenatransfer ialah Bashrah, Manager HR, ke KGCR, last2 tak puas hati, terus resign, pi keja kat KL. Kita kena tunjukkan kat hamPAS ni bahawa rezeki bukan di tangan mereka, tetapi terletak di tangan Allah, dan dunia ini amat luas untuk kita mencari rezeki, bukan hanya di KTPC. Mungkin org yg mcm AMS tu kot la yg dah tak laku, sapa nak bayaq mahai2 kat dia, dia la yg perasan yg ada org nak bayag gaji kat dia rm40 ke 50k, hanya dalam mimpi saja. dok mati keras la kat KTPC, stuck there since 1999. Kepada shukeryahmad, hang masih muda, jangan susah hati kena transfer, jangan sakit jantung, dunia ciptaan Tuhan ni amat luas untuk kita cari rezeki. Kalau kita rasa dianiaya, ingatlah bahawa doa orang teraniaya itu akan dimakbulkan oleh Allah. Ingat la Hj Awang, balasan di dunia pun akan ada menanti, jgn takbur & belagak hidung tinggi yg penuh dgn taik idung saja

Anonymous said...

aku penah deal ngan mamat ni.....btol muka nampak baaaikkk ja tp mmg belagak siottt....
tanya la org yg kenai diaaa

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top