Posts Terkini

Saturday, August 31, 2013

Anuar Safar Sebagai "Caretaker" KTPC.....?


Setelah Hj Sobri xCEO KTPC mininggalkan KTPC akhirnya "Caretaket" sementara dah dilantik menjawat tugas CEO seperti yg telah ditulis dlm blog Gunung Mat Cincang atas tajuk "
HI-TECH... DATUK MUKRIS TOLONG CHECK SAT DGN YB UMNO NEI....??" (klik sini)

Aku bersetuju sangat seperti apa yg dituliskan oleh GMC tu, pasai banyak artikal2 dlm blog ni menceritakan siapa sebenarnya Anuar Safar ni.....

Disebabkan sokongan kuat oleh YB Puan Sabrina, Exco IT Kedah, PKNK telah menyerah tugas 'caretaker' KHTP kepada Anuar Safar. Tugas caretaker hanyalah sementara sahaja menunggu kemasukan CEO yang baru tak lama lagi.

Anuar Safar tidak boleh membuat pemindaan, memberi kenaikan pangkat atau apa2 penukaran pun. Tiada kuasa langsung hanyalah boleh approve setakat RM30k sahaja. Itu sahaja.

Dilaporkan juga kemungkinan CEO baru ni juga asalnya yg pernah bekerja di KTPC jugak. Tetapi disebabkan tekanan politik dan ramai calon2 yg menyatakan minat utk menjawat jawatan CEO itu (walau pun kurang kelayakan), Kerajaan Negeri nampaknya amat berhati2 menangani isu lantikan CEO KHTP baru ini dan adalah dijangka akan menunggu sehingga selesainya mesyuarat UMNO Bahagian seluruh Malaysia pada 19 Oktober 2013 untuk sebarang pelantikan.

Walaupun aku ni bukannya YB, nasihat aku pada EXCO YB Sabrina..... perlu mengenali sepenuhnya siapa tu Anuar Safar. Manusia ni ibarat Musang Berbulu Ayam di KHTP. Boleh dikatakan semua kakitangan KHTP cukup kenal dan masak dgn perangai Anuar Safar ni.....

Tok Mukhriz mungkin dapat menilai siapa sebenarnya yg layak memegang jawatan CEO KHTP, tapi secara peribadi, aku fikirkan apa salah kiranya bawa pulang anak watan Kedah yg telah membawa masuk banyak pelaburan di Senai.....

p/s..... Hj Sobri dilaporkan masih mencari kerja dan mungkin berpatah balik menjadi konsultan TQM kpd PKNK.

8 comments:

Manjero said...

Semua hangpa asakar upahan ORANG LAMA juga yag banyak buat tahi kat KHTPC.
Dia pun melobi sakan juga.Gila talak untuk kerusi Presiden KHTPC.
Sudahlah beri peluang pada orang lain pula.Dia dah kaya raya hasil persen dan komisyen yang lalu.

Anonymous said...

AMS tu la yg bawak askar, cari pengaruh dgn umpan bawak pi obersea, bagi duit sikit.
Org lama ada pengalaman, pelaburan pun banyak dok mai, kalu AMS ni boleh ka bawak pelaburan mai KHTP?
Apa salah org lama mai balik kalau org tu baguih.
Yg melobi sakan tu la AMS, org lain semua dok diam2 saja.
Org lain kalau mai pon dok jadi lagu HJ Sobrie buat apa dok makan gaji buta sahaja?

Anonymous said...

AMS + SAB = lingkup Ktpc

Anonymous said...

Datuk Mukriz & penasihat Datuk Paduka dari KL, kami nak bagi nasihat sebab kami ni anak watan & tempatan:
Nasihat kami kepada YAB & YTH (Yang Terhormat Mr Penasihat)adalah ABAS (Asal Bukan Anuar Sabrina)untuk KTPC & KHTP. Janganlah perjudikan masa hadapan KHTP & kakitangan lain yg dah fed up dgn dua2 manusia ni. Depa ni cakap saja yg lebih, kerjanya amatlah kureng sekali. Nak jadi caretaker mcm mana, kereta CAMRY dia pun boleh hilang masa parking kat pejabat

Anonymous said...

Buat kerja macam biasa ja lani... bila ceo baru nak mai ganti taktau.... letih tunggu dato mana nak mai jadi ceo ktpc... informer pon lambat lapor news.... tak sabaq nak bongkar masalah pada ceo ktpc yang baru tentang salah guna kuasa didalam ktpc ni..... hampa tunggu la nasib apa yang akan hampa dapat.... lima tahun aku dok sabaq dengan peragai hampa.... aku dok perati ja perangai hampa...

Anonymous said...

Waa banyak kesian sama lu olang semua la... didalam kain sendili pon mau celita ka... haiya sapa bikin ini blog macam korek lubang sendiri telejun itu dalam lubang maa... ini line comment semua geng padang serai merbau pulas punya... lu olang punya kawasan sudah hancur dengan lu olang sendiri punya tangan lagi mau kacau bandar bharu... lagi MB kedah pon lu olang hina ka... apa macam lu punya bangsa mau maju baru mau naik sudah mau potong kasi habis... ini macam mau berjaya ka... itu khtp kasi olang yang sudah kasi maju jaga maa... itu khtp olang bawah ceo yang kasi maju cari projek sama promosi... ceo lama sama presiden baru kena tendang kerja goyang kaki bulan terima gaji saja... itu olang bawah kerja teruk diaolang dapat nama... sikalang kasi itu olang bawah naik jadi ceo la sinang celita.... sudah tau dia boleh bikin kerja maa... bukan macam olang bikin ini blog kerja duduk kedai kopi mau tau news baru lepas tu post ini dalam... jangan jadi pengkhianat la... stop it lu olang kasi taubat maa... jangan kasi olang marah nanti tuhan pon benci sama lu olang...

Anonymous said...

komen atas ni sah2 org surohan aka machai AMS mungkin JJ atau pun ASA atau ASK atau yg sewaktu dgnnya. Awat hang ingat aku tak tau ka? Dia ni AMS bukan buat kerja pun sepanjang dia kerja kat situ dah 14 tahun dah. Post dia GM, VP tu sama la, taiad sebarang perubahan, tiada kemajuan. Yg ambik dia kerja pun tak tau dulu dia ni mcm mana. Kes menaikkan harga tender mesin yg di buat di petronas & tpm dia recreate di khtp. Senang saja chek oii, org yg pandai cakap mcm ams ni kerja nya ciputt. Kalau tak sab yg rekomen, sebenarnya En Zul tu yg akan jadi caretaker bukannya hang. Hang tau bodek & taboq duit shj. PASAI PA SPRM TAK SIASAT HANG LAGI AKU PUN TAK TAU. Pembodek ams tok sah dok mai nempek kt sini

Anonymous said...

Haiyaaaa.... kawan komen atas.... gua bukan sokong sapa2 punya.... jali ka... alfa ka... anuar ka... atau sirat maaa.... gua berdiri diatas gua punya paksi dan pendapat maa.... gua sudah cakap itu bawah punya olang kerja kuat bikin promosi bikin naik khtp.... olang yang kerja kuat sepatutnya naik jadi ceo maa.... waa.... gua amat suka dan selonok kalau lu panggil SPRM mali cek ktpc.... kasi siasat kesemua deaparment la... dari tender cleaner sama secutity sampai tender yang besar... rasuah ada maa... gua taw maa... silap-silap lu komen diatas pun terlibat dengan rasuah juga maa... korek lubang terjun sediri wooo... "yang dikejar tadak lapat... yang dikendong berciciran" fikir masa depanmu maa... kalau rasa bersalah kasi cepat taubat la... bikin kerja kasi olang suka nanti tuhan pun sayang sama lu...." KTPC BEBAS RASUAH"

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top