Monday, December 13, 2010

Kedah Bangkit.

Assalamu'alaikum dan Salam Sejahtera...

Perdana Menteri mencanangkan pilihanraya kian hampir. Rata-rata rakyat jelata membuat andaian akan teka-teki ini. Desas desus berkata mungkin pertengahan tahun hadapan, atau penghujung tahun hadapan, tidak pun penghujung tahun hadapan. Tetapi yang pastinya sebelum bulan 3, 2012.

Di dalam kesibukan mencari jawapan dengan andaian tersendiri, adakah UMNO benar-benar sudah bersiap sedia menghadapinya?

Aku tidak arif di dalam percaturan politik masa kini. Tetapi pandangan aku akan banyak tertumpu sekitar politik Kedah. 

Entah apa percaturan yang melambatkan Perdana Menteri mengistiharkan siapa bakal menerajui Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah. Semakin lama dibiarkan, semakin senak UMNO Kedah. Kemelut lobi melobi amat jelas kelihatan. Apa yang berlaku di akar umbi tiada siapa mempedulikannya. Ketua-ketua Bahagian sibuk mencari kroni bagi mendapat sokongan supaya dipilih menjadi calon PRU13 kelak.

Terdapat bahagian-bahagian UMNO Kedah ada yang tidak terurus, lebih-lebih lagi kawasan Kedah selatan. Terutamanya Sungai Petani, Padang Serai, Merbok, Baling dan Kulim Bandar Baharu. Adakah UMNO Kedah ketandusan pemimpin?

Walau bagaimanapun UMNO Kedah sudah mula menggorak langkah dengan mengadakan beberapa program perjumpaan Pimpinan Perhubungan Negeri bersama  jawatankuasa bahagian, wanita, pemuda dan puteri (4 sayap). Tahniah.

0 comments:

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top