Tuesday, October 08, 2013

Pendedahan DAP 7 - Kehancuran Yang Dilakukan Oleh Tony Pua Dan Anthony Loke.....

Sun Tzu menyatakan, "Untuk menang seratus kemenangan dalam seratus pertempuran bukanlah suatu kejayaan. Untuk menundukkan musuh tanpa pertempuran adalah kejayaan". Ini adalah benar. Diktator tidak pernah mengada-adakan peluang mereka sendiri. Berdiri dan membuat pilihan sebagai salah satu hukuman kerana enggan melibatkan diri dalam politik berakhir dengan diperintah.

Dalam bab ini, saya akan terus menulis tentang pembohongan dan penipuan selepas mereka membuat pengumuman mengenai hasil mesyuarat itu.

Di samping untuk membuat pengumuman mengenai kesilapan komputer mengira, kemenangan Zairil dan kekalahan Vincent Wu, dalam sidang akhbar yang sama pada 4. Januari 2013, Tony Pua juga mengumumkan bahawa mesyuarat pertama CEC pada 16 September 2012 adalah sah. Dalam politik, tiada apa yang berlaku secara tidak sengaja. Jika ia berlaku, mesti ada perancangannya.

Pertemuan pertama CEC pada tanggal 16 Desember 2012 dihadiri oleh Vincent Wu. Pada pertemuan tersebut, para anggota CEC membuat keputusan untuk pemilihan National Chairman, Secretary General, Chairman of the Discipline dan posisi lainnya .

Perlu diingatkan bahawa Vincent Wu telah kalah, tetapi turut terlibat didalam pertemuan pemilihan tersebut. Pada hukumnya pertemuan pertama CEC adalah tidak sah. 

Dalam masa yang sama perlantikan Lim Guan Eng juga tidak sah. Oleh yang demikian apabila tujuan mengkronikan DAP tidah berhasil, mereka menyusun langkah-langkah serta tindakan segera yang perlu diambil.

Seramai 40 orang ahli DAP yang kehilangan kesabaran mereka dengan pembohongan demi pembohongan yang dilakukan oleh Lim Guan Eng, Tony Pua dan Anthony Loke telah bertindak untuk membuat aduan rasmi kepada Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) pada 14 Januari 2013. Aduan yang dibuat berkenaan dengan tindakan DAP yang gagal memberi masa yang mencukupi kepada notis untuk mesyuarat selaras dengan perlembagaan.

Apabila ditulis dalam bahasa Cina, perkataan "krisis" adalah terdiri daripada dua watak. Satu mewakili bahaya dan satu lagi merupakan peluang.

Berdasarkan 1966 Organisasi, semua pertubuhan yang berdaftar dikehendaki mengemukakan laporan tahunan mereka kepada ROS dalam tempoh 60 hari selepas mesyuarat tahunan. Apabila 40 ahli DAP membuat aduan kepada ROS pada 14 Januari 2013, DAP masih belum mengemukakan laporan itu kepada ROS.

DAP akhirnya menghantar laporan mereka kepada ROS seminggu sebelum 60 hari dari tarikh tamat pada 8 Februari 2013.

Laporan yang dikemukakan tidak lengkap dan tidak disertakan dengan minit mesyuarat CEC pertama yang dihadiri oleh Vincent Wu. Sedangkan dalam mesyuarat itu, Vincent Wu telah terlibat secara langsung dalam pememilih pucuk pimpinan parti itu, termasuk memilih Lim Guan Eng sebagai Setiausaha Agung.

Di mana ketelusan dan integriti yang sentiasa dilaungkan oleh Dinasti Lim selama sedangkan mereka mengemukakan laporan palsu kepada ROS.....? 

Mengapa mereka bertindak cara itu dan apa yang Lim Guan Eng cuba lakukan.....? Akan terangkan pada bab seterusnya. - Peter

0 comments:

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top