Thursday, March 22, 2012

KES TUTUP ATAU KATUP MASIH BERTERUSAN DI KHTP.

Artikal ni aku petik dari sahabat aku SUNGGUHKA untuk dikongsi bersama juga sebagai koleksi aku pasai KHTP.....

Bagaimana berlakunya kes penutupan di ASetar yang ada kaitannya dengan KHTP.......?. Adakah ini satu fitnah..?. Tapi hakikatnya ialah pengurusan tertinggi syarikat pengurusan iaitu Kulim Technology Park Corpo....rati. Bhd (KTPC) telah menutup operasi sebuah Unit yang dikenali sebagai Digital Village (DV) disebabkan Institut Pengurusan dan Integriti Negeri Kedah Darul Aman (INSPIN) mengambil alih bangunan yang selama ini diduduki oleh Digital Village di Lebuhraya Sultanah Bahiyah, Alor Setar. 

DIGITAL VILLAGE yang diasaskan oleh bekas MB Kedah Sanusi Junid sejak 15 tahun yang lalu kini telah menamat perkhidmatannya mulai 31 Januari 2012. Fungsi Digital Village ialah memberi khidmat masyarakat kepada semua orang warga ASetar dan sekitarnya. DV memberi khidmat latihan komputer kepada belia belia dan warga emas untuk belajar komputer secara percuma, atau pun dikenakan bayaran ‘token’ berjumlah RM20 sahaja. Sambutan dari rakyat amat memuaskan. 

DIGITAL VILLAGE menyediakan 3 orang tenaga pengajar. Kelas diadakan pagi dan petang. DV juga dilengkapi dengan 2 bilik darjah dengan bilik berhawa dingin serta kelengkapan IT juga disediakan. Guru-guru mereka amat berkemahiran. Mereka bukan saja melatih anak anak muda tetapi ramai pelatih dari warga emas serta pesara kerajaan, juga pihak polis, bomba, kakitangan kerajaan dan juga isteri-isteri Exco dan ADUN Kerajaan Negeri Kedah. 

Setiap pelatih yang tamat kursus mengikut modul akan diberi sijil olih Kerajaan Negeri. Sijil ditanda tangani YAB Dato Seri Menteri Besar dan seorang EXCO Kerajaan Negeri. 

Khidmat masyarakat DIGITAL VILLAGE ini banyak membantu anak-anak muda lepasan sekolah kerana ia mengeluarkan sijil dan ia diakui oleh Kerajaan Negeri 

Kita tidak tahu apa sebab sebenarnya ia ditutup begitu sahaja, sedangkan ia adalah projek CSR KTPC yang sekian lama mendapat sokongan Kerajaan Negeri Kedah. 

Adakah sebab ianya projek dari Kerajan BN terdahulu, maka sekarang ianya ditutup.......? 

Ada sumber sahih dari AS melaporkan ianya berpunca dari pergeseran peribadi antara Exco dan Pengerusi KTPC dengan bos INSPIN. Jika ini benar, ianya amatlah sedih kerana yang rugi ialah rakyat Kedah yang tidak dapat menikmati kelas-kelas komputer secara percuma atau pun begitu murah iaitu seminggu hanya RM5 dan sebulan berjumlah RM20. 

Kesian jugak kat semua staf DV yang sekarang terpaksa berulang dari ASetar ke KHTP hanya semata-mata untuk mencari rezeki sesuap nasi bagi menyara keluarga masing-masing. 

Apa pun benda yang mendatangkan faedah dan manfaat tidak sepatutnya ditutup begitu sahaja, tanpa alasan yang kukuh dan konkrit. 

Mungkin ada saudara atau saudari di luar sana yang dapat memberi beberapa klu lagi mengapa operasi DV ini terpaksa ditutup, walau pun hanya sekadar melakukan kerja CSR bagi pihak KTPC, yang juga anak syarikat milik penuh Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK). 


RANJIT SINGH
DIGITAL VILLAGE, Alor Setar
Tue Jan 31, 2012 11:01pm
203.82.90.65

DIGITAL VILLAGE yang diasas olih bekas MB Kedah Sanusi Jonid sejak 15 tahun yang lalu kini telah menamat perkhidmat nya mulai 31 Januari 2012. Digital Village adalah anak syarikat Kulim Hi Tech.Ia adalah dibawah Perbadanan Kerajaan Negeri Kedah. Fungsi Digital Village ialah memberi khidmat masyarakat kepada semua orang warga Alor Setar dan sekitar nya...ia memberi khidmat latihan komputer kepada belia belia dan warga emas untuk belajar komputer secara percuma.

Sambutan dari rakyat amat memuaskan.DIGITAL VILLAGE telah menyediakan 3 orang tenaga pengajar.Kelas diadakan pagi dan petang.2 bilik darjah dengan bilik berhawa dingin serta kelengkapan IT juga disediakan.Guru Guru amat berkemaheran.Mereka bukan saja melatih anak anak muda tetapi ramai pelatih dari warga emas serta pesara kerajaan.
Setiap pelatih yang tamat kursus mengikut modul akan diberi sijil olih Kerajaan Negeri.Sijil ditanda tangani YAB Dato Seri Menteri Besar dan seorang EXCO Kerajaan Negeri.

Khidmat masyarakat DIGITAL VILLAGE ini banyak membantu anak anak muda lepasan sekolah kerana ia mengeluarkan sijil dan ia diakui olih Kerajaan Negeri.Ranjit adalah salah seorang pelatih DIGITAL VILLAGE.Kalau kelas komputer tutup aku terpaksa balik kampong bela lembu lembu pawah Kak Jat dan cuba ngorat Milah janda muda dihujung kampong...


Apakah peranan dan siapakah Haji Mohamad bin Che Nai, Pengurus Besar INSPIN.......? Apakah Hj Sobri, Presiden KTPC tidak mempunyai kuasa langsung untuk menyelesaikan sebarang masalah atau pergeseran kuasa antara DV dan INSPIN.......? dan Hj Anuar Saffar, VP in charge DV juga tidak mampu berbuat apa-apa.......?, atau pun ini hanya helah dan dendam kesumat THAMS supaya staf DV akhirnya meletak jawatan setelah tidak sanggup berulang jauh dari ASetarr ke KHTP (banyak kena bayar tol & minyak ni).
Peneraju DV, Salman & bosnya THAMS sewaktu masih ceria bersama, sekarang DV hanya tinggal secebis kenangan
Digital Village (KTPC),Lebuhraya Sultanah Bahiyah,
05350 Alor Setar, Kedah
Bangunan Digital Village telah diambil alih oleh INSPIN
APA SALAHNYA DV DAN INSPIN BEKERJASAMA DAN MELETAKKAN EGO PENGERUSI DAN GM MASING-MASING KE TEPI.......? 

PERALATAN YANG LENGKAP DI DIGITAL VILLAGE KINI TERPAKSA DIANGKUT BALIK KE KULIM, HANYA SEMATA-MATA KERANA PERTELINGKAHAN ANTARA PENGERUSI KTPC DAN GM INSPIN.......?

37 comments:

Anonymous said...

nasib hangpa la KTPC, kena kaw2 dgn PAS dari 2008 hingga sekarang

Anonymous said...

tutup & katup, itulah ktpc dgn hj sobri, elc sekolah antarabangsa di khtp pun bawah depa give up, inikan digital vilage pulak.
Dengaq citer Chairman KTPC yg gaduh dgn mat che nai

Anonymous said...

kesian aku kat encik salman ni, apa dosa yang dia buat sampai kena pi berulang dari AS ke khtp, kesian la kat dia AMS woi.
carila satu tempat di AS yg sesuai & buat balik DV tu di sana, sekurang-kurangnya ada juga tempat utk org kita nak belajar komputer, grafik dll, jgn la benda yg baik pun nak katup jugak, ingatla kalau kita buat benda yg tak baik kat org, Tuhan akan balas yg tidak baik jugak, bayaq cash

Anonymous said...

Saya ada terdengar cerita sebenarnya Pengerusi KTPC YB Datuk Hj Amirudin telah terlepas cakap dalam telefon setelah bebai dengan Mat Che Nai, sambil berkata "ok la kami keluaq". Ada betoi ka ni? Kalau betoi, memang tak tau apa nak cakap, Pengerusi yang hamPAS kalau kebajikan kakitangan pun tak boleh nak jaga, sampai buat kerja baik2 pun Digital Village terpaksa juga ditutup. Awat INSPIN nanti nak buat apa ambik bangunan Digital Village tu? Sama jugakkan, buat kursus IT jugak. Kesimpulan disini yang dapat saya buat ialah PAS Kedah adalah kerajaan negeri yang sangat lemah dan tidak dapat mentadbir dengan berhemah

Anonymous said...

dah depa nak tutup, nak buat macam mana lagi? kan kuasa dah ditangan dan milik mereka sekarang?

Anonymous said...

Sajer la aku nak tanya, la ni aper keje staf DV ni kt ktpc, adakah makan gaji buter spt bos depa aka mat bri la nie?

Anonymous said...

apalah mat che nai ni, bangunan chabuk pun nak rebut dari ktpc, ini namanya susahkan orang jer, lain kali fikirlah kesannya kepada staf digital village ni sbm buat sesuatu. YB Datuk AMirudin pun 2x5 jugak, tak habih2 nak buat sesuatu yg datangkan masalah kpd rakyat

Anonymous said...

aku nak tanya sikit, si mamat mat che nai no org BN atau PAS, saja la tanya, kot2 ada yg boleh bagi input kat sini, tq

Anonymous said...

MIDA dah tolong bawak investment tapi pak haji & lebai2 ktpc n khtp ni dok tulong tutup, mula2 ELC, sekolah antarabangsa & la ni digital village pulak, lepaih ni hangpa nak tutup apa pulak? kulim golf atau ktm atau kbiol?

Anonymous said...

shame on you HJ Sobre

Anonymous said...

amboi hj sobrie aka mat brie aka mat romeo PAS no 2 di Kedah (mat romeo no. 1 ialah YB Amirudin), dalam hang dok katup DV ni, hang dah makin canggih dah guna iPad la ni, sama la dgn hj awang, tapi beli iPad tu guna duit sendiri atau hang guna duit kompeni? Hj Awang confirm beli iPad dulu di US guna kredit kad company

Anonymous said...

Sori terlupa nak paste email hj sobree kat naim pulak:

How about ktpc group training plan?

Sent from my iPad

yang mahai tu ialah saja nak tunjuk kat naim yg dia la ni guna IPAD bro

Anonymous said...

hai pak ngah sobri, awat la yg hang pi jadi lagu tu? sejak hang ambik alih ktpc, khtp dah jadi tak tentu, nasib baik la ada org yg tulong bantu hang, kalau dak, lama dah kena tendang dgn ostad jijan sebab tak tau langsung nak tadbir, yg hang tau ialah buang org & keluaq surat tunjuk sebab kat semua geng umno dlm ktpc, kunon kata org pas aloq staq yg arah, tapi yg sebenaqnya hang yg pakat dgn hj anuar, lepaih tu ND pulak tulong draf semua surat tu.
MEMANG SAH HANG NI HJ YG PALING LAWAK SEKALI PEGANG JAWATAN PRESIDEN KTPC; GAYA ADA TAPI KERJA ZERO

Anonymous said...

dulu masa mula2 masuk hj pakai hp sony ericson cabuk, lepaih tu 'sent from my blackberry', la ni lahi canggih, 'sent from my iPas' owh sori tersasul, 'sent fro my iPad', tapi hangpa semua tau la kan, semua guna belasah wang kompany la, mana nak guna duit sendiri dah la ni, minyak kereta pun claim, apa celop tn hj?

Anonymous said...

NI aku ambik dari blog GMC; utk bacaan staf ktpc supay ambik maklum akan sejarah kehidupan bos hangpa nie:
Sebenarnya Mat Romeo PAS SiaL ini sewaktu mudanya juga lincah,selincah Mat2 lain…itu mungkin sdh lumrah zaman muda…jugaaaaaa rampas bekas kekasih orang melalui satu perbincangan,akhirnya mangsa sanggup melepaskan kekasihnya untuk Mat PAS Sial ini berakhirlah dengan perkahwinan.Allamdulillah..!!..waktu itu belum bertitle Haji dan belum lagi menjawat apa2 jawatan dalam PAS seperti hari ini… ,
MMG DARI DULU LAGI SUDAH JADI MAT SAPU; WAHAI MR PRESIDEN, DGR CITE LELA DAH ADA KAT ALOQ STAQ DAH, BETOIKA?

Anonymous said...

he he he, bos kami memang hebat pun, dari dulu sampai la ni, lepaih ni jadi ADUN pulak

Anonymous said...

oiiihh, HJ2 KHTP memang hebat2 belaka, kalau inut ranking terhebat jatuh kpd Hj Awang dulu, baru Hj Sobri, HJ Anuar, Hj Fitri, Hj Zaidi, Hj Shahiran, Hj Ibrahim (kalau yak pi HJ, lebai pun jd la), dan biasa la yg terakhir ialah HJ PATRICK as usual, semua tahap terhebat sebab depa la yg bawak mai, pada hal sejak dari 2006 lagi KHTP dah ada contact dgn Panasonic ni, begitu juga dgn MIDA Japan. Tapi PAS eksyen, claim masa depa la pelabur dok mai, haram tak tau pun apa itu IPA dan peranan IPA dan tempoh masa pelaburan dan kajian pelaburan. Hangpa ingat pelabur Jepun ni dia buat kajian & keputusan dlm masa 6 bulan ka? kurang2 dua atau setahun, bukannya cepat mcm hj kata, tak sampai 3 bulan dela dgn Panasonic

Anonymous said...

NI dia hj bagi tau masa interview dgn Warta Darul Aman bulan Mac 2012:
"Panasonic Solar sebenarnya telah mengadakan ‘closed deal’ dengan pihak kita pada bulan November lagi dan mereka telah selesai upacara pecah tanah pada awal Mac lalu"
Tu diaaa, terrornya dia, boleh close deal dgn Panasonic dlm masa masa 5 bulan. JGN la klentong teruk sangat Hj, kesian kat org kg semua ni, bila masa yg hang dok buat close deal ni? dalam ofis pun jarang tengok, ini la dia lembu punya susu, sapi dapat nama, MITI/MIDA punya kerja; PAS & Hj Sobri dapat nama

Anonymous said...

Ni pula komen HJ setelah sekolah antarabangsa ELC bungkus dari KHTP:
"Pihak kita pernah berusaha untuk mewujudkan sekolah antarabangsa di sini tetapi tidak mendapat sambutan dari pelabur kerana kebanyakan mereka yang datang ke sini bersendirian dan tidak membawa keluarga bersama"
Senang saja bagi alasan, mcm tu je, sedangkan dulu Intel yg gasak KHTP minta disediakan International School, tapi sekarang bila dah ada, HJ tak support depa, tutupla ELC tu & balik ke Sg Buloh semula.
Alasan expatriate dtg sendirian tu tak cukup kuat, ELC sebenarnya ditutup sebab depa frust dgn HJ yg langsung tak menyokong aktiviti mereka (nak jumpa pun tak mau). Sebenarnya dlm semua kes ni DV & ELC, tak payah katup, masih boleh solve lagi, bukan ambil jln mudah utk tutup sahaja

Anonymous said...

Abang HJ Presiden KHTP, tolong baca artikel ni di TheStar hari ni:
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2012/4/18/focus/11123409&sec=focus
At the project level, we rejoiced at having a promising early Entry Point Project (EPP). Le Foundry Malaysia was a Malaysian-German joint venture to relocate expensive European wafer fabrication operations to the more economical climes of the Kulim High Tech Park.
This will beautifully complement the assembly/test oriented semiconductor sector we have today.
Supporting this venture was a no-brainer, especially since the capital investment was almost all private, and MIDA needed to only provide the standard suite that has been offered to investors of similar calibre.
Due diligence was done. The JV management team went all out, and this involved German, Malaysian, Japanese, and American stakeholders. And all the support agencies were in high gear too.
But as Murphy would have it, the German partners ran into operational difficulties which obviously they had not anticipated, and were forced to pull out.
The project as originally envisaged was scrapped. But that was never the end game. The Le Foundry Malaysia project was a means to an end. Our intended “true north” was to increase Malaysia’s wafer fab capacity to create a more balanced semiconductor manufacturing ecosystem, and MIDA did precisely that.
They shifted to Plan B, and facilitated capacity increases via other companies.

CHRIS TAN,
Director, Electrical & Electronics and
Innovation,
Economic Transformation Programme,
PEMANDU,
Prime Minister’s Department

Anonymous said...

yg ni mmg project ncia dah lama ghuyub..cita lama ni...cita baru smua kalut nak pi obersea la ni...dgr kata nak masuk bln 5 dah increment ktpc masih lg jd tanda tanya...kononnya bg pd yg hak..nak masuk bulan 5 dah woi..hampa nak pi mkn angin pi la..tp jgn dok menyusahkan org...gila punya lembab...

Anonymous said...

awang pi german ka...biar betui, dia nak mohong apa kt org german tu...nak operate Binding Machine pun tak reti...lawak la hampa..dia pi sana bawa Binding MACHINE tak ataupun dia nak pi beli BINDING MACHINE baru sng nak bawa masuk dlm keta camry..lawak..lawak.. mmg perabih duit taxpayer betui puak puak ni, mgmt dulupun tak pelahap macam ni.....

Anonymous said...

Salam dan Selamat Sejahtera
TENGOK NIE, DEPA UBAH NAMA PULAK DAH, SAH TAK DAK GHEJA NI NI DI KTM:
Sila maklum bahawa Kulim Technology Management Sdn Bhd telahpun menukar namanya kepada KTPC Technologies Sdn Bhd berkuatkuasa 13 April 2012.

Sila guna nama berikut untuk berurusan dengan KTM selepas ini:

Bahasa Inggeris - KTPC Technologies Sdn Bhd (Formerly known as Kulim Technology Management Sdn Bhd)

Bahasa Malaysia - KTPC Technologies Sdn Bhd (Dahulunya dikenali sebagai Kulim Technology Management Sdn Bhd)

Penggunaan nama seperti di atas adalah berkuatkuasa mulai 13 April 2012 hingga 12 April 2013. Selepas tarikh tersebut, nama baru syarikat bolehlah digunakan.

Terima kasih.

Norizan binti Dollah
Kulim Technology Park Corporation Sdn Bhd
Suite 3.01-3.02, KHTP Business Centre
Kulim Hi-Tech Park
09000 Kulim
Kedah
Tel. No: 604-4032420
Fax No: 604-4031973

SAPA PUNYA IDEA LA NI PI TUKAQ NAMA KTM NI, SAMA SAJA, BUAT APA NAK TUKAQ?

Anonymous said...

Kalau mcm tu jumlah pelaburan untuk tahun 2010 atau 2011 yg ada nama L Foundry kena lah dikurankan oleh statistik pelaburan di KHTP sebab projek tu dah tak jadi spt yg dikatakan oleh Encik Chris Tan Pengarah Pemandu dlm thstar tu, betoi tak Tn Hj Sobri? Kenalah war-warkan yg projek tu dah tak jadi. Yg tak jadi ni sapa yg pi deal? Bukanka dah closed deal dulu?

Anonymous said...

Mestila HJ kata yg tak jadi ni Federal la pi deal, kalau jadi dia la yg pi deal. Tapi la ni ada dah berita 1st Solar dah tutup 4 line di KHTP, mestila dia salahkan Federal nie. Kalau masa perasmian Panasonic ka KBIOL ka, semua dia kata dia yg buat, kalau tutup atau masalah ayaq, salah Federal. Punya nak glamer sampaikan SIRIM Amrec expand kat KHTP pun dia nak habaq kat Warta Darul Aman. Utk pengetahuan anda semua, SIRIM tu semua guna duit kerajaan, bukan FDI pun Tuan Hj, harap sila ambil maklom

Anonymous said...

dgr crita terkini, hj2 melawat obersea sakan la ni, ada pi jerman, ada p jepun, al maklom la, pulun sblm pru13 kot. Digital Village pun pknk dah offer tkt 4 utk depa relocate semula ke Alor Setar, ada jugak faedah keluar crita DV ni kat internet

Anonymous said...

la ni bonus ktpc puak2 paih ni bagi kat geng depa 3 bulan manakala geng2 umno bn & ataih pagaq depa bagi 0.6 saja, apa nak buat, memang mcm tu mgmt style depa, ikut sajala.
Baru2 ni ada dinner company, tapi buat di kulim golf sahaja seba nak jimat duit kunun

Anonymous said...

kalau BN menang balik Kedah PRU nak mai ni, hanpa tulong la heret depa juak2 PAS KHTP ni mintak balik duit yg depa sapu utk pi oversea, duit company boh minyak kreta company, tapi pi market beli ikan, semua ni tuntut balik, buat la apa yg patut, guna credit card company beli IPAD di US, tapi guna utk diri sendiri

Anonymous said...

wahai th hj sobri, awang & anuar yg bijaksana, yg hangpa dok pi repot blog ni kat MCMC Putrajaya pasai pa? hang tak tau ka yg di KHTP tu Cybercity, Kerajaan Malaysia dah gerenti kat dlm Cybercity tu dlm Bill of Guarantee (BoG) dah tulis dalam tu 'No Censorship on The Internet'.

Hang komplen pun, nanti depa akan guna jugak clause ni nanti, kalau AMS ada geng kat sana pun, depa nak buat apa? Cuna fahami dan baca Bill of Guarantee ni dengan jelas

Anonymous said...

SAYA MERUPAKAN PENGAWAL KESELAMATAN DI SYARIKAT STRIKE FORCE SECURITY MENJAGA KTPC,SAYA MINTA PEHAK TUAN HAJI MENYIASAT LATAR BELAKANG SYARIKAT NI,APA YG SY TAHU SYARIKAT NI ADALAH SYARIKAT HINDU DI SEWA OLEH EN KARUNAITI JUGA HINDU.KALAU TAK PERCAYA BLE TENGOK SLIP GAJI-ADA NAMA DIA.TUAN HAJI ,KEDAH ADALAH KERAJAAN PAS JADI CARILAH SYARIKAT MILIK BUMIPUTERA,NANTI KAMI NAK UNDI PAS JUGA .GAJI KAMI SUDAHLAH MURAH,(SEBAB TU WAKTU KERJA MLM KAMI TIDUR AWAI,ESOK PAGI NAK BUAT KERJA LAIN PULA,JADI BOLE LAH TAMPUNG SIKIT BELANJA KAMI.DAN DIBAYAR TIDAK CUKUP PULA TU,JIKA KAMI MEMBAWA PERKARA INI KE PEHAK ATASAN KAMI DIMARAH PULA.DAN DIARAHKAN DITUKAR SANA SINI SUPAYA KAMI JADI TENSION DAN BERHENTI SENDIRI.UNTUK PENGETAHUAN TUAN HAJI GUARD YANG DIAMBIL PUN TIDAK BUAT TAPISAN POLIS ,RAMAI YG BEKERJA DISINI TAIK DADAH DAN PENYAMUN CONTOH BARU-BARU NI SEORANG SECURITY STRIKE FORCE DITANGKAP KERANA MEMILIKI GANJA DI AIR PRODUCT.MACAM NI DIKATAKAN SECURITY HARAPKAN PAGAR PAGAR MAKAN PADI,ADA LAGI YG DOK KENA GANJA DAN AIR KETUM,MINTA PEHAK TUAN SASAT SKT PERKARA NI..KALAU TAK ADA APA-APA TINDAKAN SY AKAN BAWA PERKARA NI KE MENTERI.

Anonymous said...

SAYA MERUPAKAN PENGAWAL KESELAMATAN DI SYARIKAT STRIKE FORCE SECURITY MENJAGA KTPC,SAYA MINTA PEHAK TUAN HAJI MENYIASAT LATAR BELAKANG SYARIKAT NI,APA YG SY TAHU SYARIKAT NI ADALAH SYARIKAT HINDU DI SEWA OLEH EN KARUNAITI JUGA HINDU.KALAU TAK PERCAYA BLE TENGOK SLIP GAJI-ADA NAMA DIA.TUAN HAJI ,KEDAH ADALAH KERAJAAN PAS JADI CARILAH SYARIKAT MILIK BUMIPUTERA,NANTI KAMI NAK UNDI PAS JUGA .GAJI KAMI SUDAHLAH MURAH,(SEBAB TU WAKTU KERJA MLM KAMI TIDUR AWAI,ESOK PAGI NAK BUAT KERJA LAIN PULA,JADI BOLE LAH TAMPUNG SIKIT BELANJA KAMI.DAN DIBAYAR TIDAK CUKUP PULA TU,JIKA KAMI MEMBAWA PERKARA INI KE PEHAK ATASAN KAMI DIMARAH PULA.DAN DIARAHKAN DITUKAR SANA SINI SUPAYA KAMI JADI TENSION DAN BERHENTI SENDIRI.UNTUK PENGETAHUAN TUAN HAJI GUARD YANG DIAMBIL PUN TIDAK BUAT TAPISAN POLIS ,RAMAI YG BEKERJA DISINI TAIK DADAH DAN PENYAMUN CONTOH BARU-BARU NI SEORANG SECURITY STRIKE FORCE DITANGKAP KERANA MEMILIKI GANJA DI AIR PRODUCT.MACAM NI DIKATAKAN SECURITY HARAPKAN PAGAR PAGAR MAKAN PADI,ADA LAGI YG DOK KENA GANJA DAN AIR KETUM,MINTA PEHAK TUAN SASAT SKT PERKARA NI..KALAU TAK ADA APA-APA TINDAKAN SY AKAN BAWA PERKARA NI KE MENTERI.

Anonymous said...

SAYA MERUPAKAN PENGAWAL KESELAMATAN DI SYARIKAT STRIKE FORCE SECURITY MENJAGA KTPC,SAYA MINTA PEHAK TUAN HAJI MENYIASAT LATAR BELAKANG SYARIKAT NI,APA YG SY TAHU SYARIKAT NI ADALAH SYARIKAT HINDU DI SEWA OLEH EN KARUNAITI JUGA HINDU.KALAU TAK PERCAYA BLE TENGOK SLIP GAJI-ADA NAMA DIA.TUAN HAJI ,KEDAH ADALAH KERAJAAN PAS JADI CARILAH SYARIKAT MILIK BUMIPUTERA,NANTI KAMI NAK UNDI PAS JUGA .GAJI KAMI SUDAHLAH MURAH,(SEBAB TU WAKTU KERJA MLM KAMI TIDUR AWAI,ESOK PAGI NAK BUAT KERJA LAIN PULA,JADI BOLE LAH TAMPUNG SIKIT BELANJA KAMI.DAN DIBAYAR TIDAK CUKUP PULA TU,JIKA KAMI MEMBAWA PERKARA INI KE PEHAK ATASAN KAMI DIMARAH PULA.DAN DIARAHKAN DITUKAR SANA SINI SUPAYA KAMI JADI TENSION DAN BERHENTI SENDIRI.UNTUK PENGETAHUAN TUAN HAJI GUARD YANG DIAMBIL PUN TIDAK BUAT TAPISAN POLIS ,RAMAI YG BEKERJA DISINI TAIK DADAH DAN PENYAMUN CONTOH BARU-BARU NI SEORANG SECURITY STRIKE FORCE DITANGKAP KERANA MEMILIKI GANJA DI AIR PRODUCT.MACAM NI DIKATAKAN SECURITY HARAPKAN PAGAR PAGAR MAKAN PADI,ADA LAGI YG DOK KENA GANJA DAN AIR KETUM,MINTA PEHAK TUAN SASAT SKT PERKARA NI..KALAU TAK ADA APA-APA TINDAKAN SY AKAN BAWA PERKARA NI KE MENTERI.

Anonymous said...

APA nak BUAT der! PAS di KTPC & KHTP & Kedah = The Unforgiven & akan mendapat tindak balas yg sewajarnya dalam PRU 13 nanti (tak lama dah ni)
PS: The Unforgiven tu adalah lagu favorite aku dari kumpulan thrash metal 'Metallica' , memang best

Anonymous said...

Hi Mr. Zul! He at skrg kau sampai boleh lupa dosa hang masa dgn bos dulu. Org x ambik tindakan pecah amanah dah besaq tuah. La ni nak tibai sama2 member pejabat pulak. Kalu x suka berhenti ja kerja kat ktpc tu. Tak berkat ambik gaji tapi dok tikam belakang!

Anonymous said...

pas kat pejabat tu lagi banyak kes pecah amanah, belambak, katering januan raya pun pow duit, repair tangki ayaq pun sapu, sambil2 ada jugak jual arak kat kgcr, apa citer? awat tak hentikan? Kesiannn Mr Zul yg kena kali ni pulak, ari tu depa tudoh syukoq, ni mesti geng anuar sapar ni, konfirm. Sebenaqnysa yg patut berhenti kerja ialah hj sobery yg tak reti buat gheja tu, org lain yg dapat bonus sikit tu la yg pandai kerja. Hang pa tau kan zaidi jangoat tu dah resign dari crest kan, pasai pa? sbb dia dh dpt hidu angin2 sprm akan masuk tak lama lagi, siap la hangpa semua puak pas penjilat al juburi. Harap jangoat saja pjg, tapi menipu & rasuah lagi kuat

Anonymous said...

KULIM: Orang ramai terutama penduduk sekitar Kulim/Bandar Baharu mengalu-alukan kehadiran pemimpin nombor satu negara, Datuk Seri Najib Razak bagi program Jelajah Janji Ditepati (JJD) di Taman Teknologi Tinggi Kulim (KHTP), di sini, Jumaat ini. Aktiviti jelajah berkenaan dianjurkan Media Prima Berhad (MPB) dengan kerjasama Jabatan Perdana Menteri (JPM) dalam usaha mendampingi masyarakat.

Anonymous said...

http://kedahan69ers.com/?p=1995, sila baca artikel PAS terus jahanamkan Kulim Hi Tech Park

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top