Saturday, January 11, 2014

Surat Terbuka kepada Y.B. Datin Nor Sabrina Mohd Noor Exco IT Negeri Kedah & ADUN Bandar Baharu.

Y.B. Datin,

PELANTIKAN PENGURUSAN TERTINGGI KTPC YANG BARU

Tahniah atas pelantikan sebagai Exco Negeri Kedah yang baharu di bawah kepimpinan dinamik YAB Datuk Paduka Mukhriz Tun Mahathir sebagai MB.

2.  Sumber berita yang boleh dipercayai dari Kulim ada menyatakan bahawa Y.B. Datin kini ‘very eager’ untuk menaikkan pangkat Naib Presiden KTPC iaitu Anuar Safar kepada Presiden/CEO yang baru.

3.  Jika berita ini benar, kami ingin tahu apakah asas yang Y.B. Datin gunakan untuk mencadang nama beliau kepada MB Kedah?

4.   Adakah kerana Y.B Datin merasakan bahawa banyak peluang untuk mengumpul kekayaan sendiri yang berlipat kali ganda dengan membawa penyokong reformasi dan PKR ini menjadi CEO KTPC yang baru?

5.   Kami dengan ini ingin mengingat kembali (flashback) kepada masa lalu iaitu tahun 2004 dan 2007 di mana terdapat beberapa salah laku Y.B. Datin. Siapa yang tidak ingat pada masa itu, Cik Norsabrina dari jawatan ‘Eksekutif’ di KTMSB telah diangkat oleh MB Kedah menjadi ‘Pengerusi Eksekutif’ KBioCorp melalui tiket Ketua Puteri UMNO Kulim & Bandar Baharu pada usia yang muda dan tiada pengalaman. Hinggakan dikatakan ‘business card’ YB ketika itu hanya perlu ditambah perkataan ‘Director/Pengarah’ sahaja dihujung perkataan Eksekutif.

6.   Pada tahun 2004, dua sebutharga telah diberi oleh Y.B. kepada syarikat Kelisa Technology Sdn Bhd yang mana Pengurus Projek syarikat tersebut pada masa itu adalah Mohd Nizam Mohd Noor, abang kandung YB sendiri. Dua sebutharga tersebut ialah:

    i.   Furniture (frame benches) berjumlah RM44,200.00
   ii.   Epoxy lab flooring berjumlah RM142,000.00

7.   Malah epoxy flooring tersebut juga kurang ketebalan dari spesifikasi yang diperlukan. Namun atas jawatan politik pada masa itu, sebagai Ketua Puteri yang baik dengan MB Kedah pada masa itu, tiada sebarang tindakan diambil. KBioCorp pada masa itu seperti kepunyaan YB sendiri dan bukan GLC negeri.

8.   Pada tahun 2007, YB juga tahu bahawa satu syarikat yang menyertai tender terbuka KBioCorp iaitu Chemopart yang mana salah seorang pengarah syarikatnya ialah suami YB sendiri iaitu Azizan Bin Mat. Hal ini tidak dijelaskan oleh YB kepada Lembaga Tender KTPC. Ini jelas menyalahi etika kerja. Walau pun syarikat ini tidak berjaya dalam tender tersebut, namun ini menyalahi undang-undang syarikat. Namun hal ini telah dibiarkan begitu sahaja.

9.   Walau pun Y.B. merupakan anak didik Anuar Safar, janganlah parti UMNO pula dibelakangkan dengan menyokong ahli PKR untuk jawatan tertinggi KTPC. Jangan lupa apa yang PAS/Pakatan Rakyat telah lakukan terhadap ahli UMNO pada tahun 2008 di KTPC.

10.   Janganlah Y.B. terlalu ghairah untuk ‘melombong emas’ di KTPC. Jalankan kerja Y.B. dengan amanah dan dalam usia YB juga masih muda ini eloklah digunakan untuk berbakti kepada masyarakat sepenuhnya. Hargailah sokongan rakyat dan jangan gunakan politik untuk kepentingan sendiri serta keluarga, sebaliknya berkhidmatlah untuk masyarakat. Ingat, tiada siapa pun kebal dari undang-undang. ‘No one is above the law’.

11.   Dua perkara yang disebut ini adalah contoh sahaja. Masih banyak lagi ‘deal’ yang Y.B. buat berada dalam rekod dan simpanan kami. Kalau nak rekomen calon ganti Hj Sobri tu, carilah calon yang berwibawa dan boleh membawa KHTP ke hadapan, bukannya orang yang hanya gelojoh untuk mengenyangkan tembolok sendiri seperti Anuar Safar.


Sekian, wassalam.


PS:
Kami juga percaya bahawa YAB DP Mukhriz adalah seorang yg tegas dan tak akan bertolak ansur jika terdapat sebarang salah laku ahli Exconya.

28 comments:

Anonymous said...

Sabrina ini sejak jadi wakil rakyat sudah mula banyak berubah.
Angin sombong dah mula meresap dalam sanubarinya.
Rakyat Serdang dan Bnadar Baru talipon dah tak terjawab.
Janji pun dah mula mohong.
Sorrylah PRU 14 kalau Sabrina juga.Tak akan keluar undi.
Sebagai EXCO pula ada rakyat talipon pun mahu jawab.Nak jawab pun pilih-pilih tengok pemanggilnya.Kalau orang biasa tak layan.

Lagi pun sejarah wakil rakyat ADUN Bandar Baru bukan kekal lama.Cuma satu penggal saja.
Husen Rahman ,Ust Fisol,Osman Aji dan Azimi Daim semuanya satu penggal sahaja.

Sabrina lupa diri.Kalau sebok letak jawatan sahaja.Jadi wakil rakyat kena layan rakyat.

Kata BN menang Kedah senang.
Senang tahi minyak.Yang senang semua yang jadi wakil rakyat.

Nak jumpa wakil rakyat pun susah.

Itulah retorik wakil rakyat bandar Baru.PRU 14 ini carilah cslon lain .Kami tak mahu lagi muka calon ini.Nama saja orang muda .Tapi ranggi sangat.

Anonymous said...

Kepada MB Kedah & juga PM & juga Dato Non Pjg,
Salams to all, di sini selain dari ancaman warlord & warlady UMNO mcm di atas ni, perlu juga kuota mamak & mami diseimbangkan di mana ketka ini satu gelombang yang ingin 'memamakkan' dan 'memamikan' UMNO Bahagian di Kedah dan Pulau Pinang telah digerakkan di Kedah & PP secara agresif. Perlu kita ingat mamak & melayu perlu seimbang di UMNO Kedah & P.Pinang. Kini terdapat tangan2 ghaib yang sedang cuba untuk menaikkan individu mamak & mami sbg ketua bhg UMNO utk tahun 2013 & sepenuhnya pemilihan bhg UMNO 2016. Sbg contoh kita lihat Aziz Kadiak Bhg Kulim/BB, Azeez Bhg Baling, Reezal Merican K.Batas, Shaik Huseen Bhg Bagan, Rokiah Bee Ketua Wanita K.Batas. Di P.Pinang, banyak dah Bhg UMNO yg di kontrol oleh mamak & mamee, tu biasala. Yg kita tak mau ialah dominasi sepenuhnya & gerakan menjadikan 'United Mamak National Organization' satu realiti di Kedah & P.Pinang. Gerakan ini cuma gagal di Bhg Batu Kawan di mana Datuk Kandaq telah kalah kpd Mat Nor walau pun melabur RM500K utk kempen (RM5k per perwakilan cawangan). INGAT LA BAHAWA PERLU ADA BALANCE/KESEIMBANGAN DALAM SEMUA BENDA.
Salams & peace to alls & also to KTPC with new caretaker boz (mamat tanggung kerja).
HARAP MB KEDAH & PM JGN TERLALU GHAIRAH DGN BODEKAN YG 'TERLAJAK LARIS' DARI GROUP NI

Anonymous said...

terbaru dengaq kata sabrina telah melobi anuar safar utk pilih syarikat melabuh layar sdn bhd utk kerja komplek sukan sebelah first solar. laki dia azizan yg kenyang. anuar safar pulak dok geli nk jadi presiden hi tech. dia yakin sabrina boleh rekemen kuat kt mb mukhriz. sabrina pulak dok geli nk jadi chairman hi tech jwtn yg belum ada. yg bengong umno pdg serai. apa satu pun tk dpt. nama saja hi tech dok dlm pdg serai. habis semua geng umno kulim bandar baru sapu. bengong betoi. sabrina ni duk jet mukhriz pasai geng ansara. harap mukhriz mb jgn jadi bodoh dgn lakonan depa...lebih baik buang saja dr jwtn exco dr terlambat langsung. banyak lagi adun yg lebih pengalaman. takat ada cawangan puteri 15 cawangan saja dlm umno kulim bandar baru nk hebat lagu mana. nasib baik kalah naib ketua puteri malaysia hari tu. kalau tidak habis semua umno lingkup

Anonymous said...

MB pun lambat buat decision..slow dah 7 bulan masih tak leh cari ganti hj sobri..org kuat PKR Penang ( former PA presiden ) masih dok dlm office KTPC...bila nak blah oiii

Anonymous said...

Org kuat bekas Presiden KTPC nama Sabri masih ada di situ dgn AMS pulak tu; memang musibat betoi. AMS & KFO masih lagi dok guna dia. Hang pa semua geng Mukriz dlm KTPC perlu bangkit & singkiaq mat2 pas yg half last six ni. Ada kes yg boleh buat DI buat cepat2 jgn tunggu lagi. Jgn HR Mgr geng depa suda la

LazIm said...

1. 'MINTA MAAF SAYA BUKAN YB, SAYA EXCO' ayat yg org kampung belah bandaq baharu kena pasaipa Sabrina dok abaikan kawasan.
2. Keinginan Sabrina bukan ADUN tapi PARLIMEN.
3. Masih muda tapi tamak
4. Turn-key job utk kawasan aloq staq dia sapu guna nama PA dia.
5. Harap Dato MB dapat beri perhatian jika nak lihat UMNO masih berkembang dibumi KEDAH,

Anonymous said...

Terima kasih atas teguran yg sangat2 "membina" ni.. akan dipanjangkan kemusykilan ni pada YB Sabrina melalui private msg di Facebook.. harap dia ubah dan buat sesuatu atas teguran dan nasihat bloggers.. semoga dia dapat terima dgn tangan terbuka..

Anonymous said...

hampa smua ni dok planet mana slama ni. ada ka politician hak prangai elok. smua sepesen ja dgn sabrina ni. yg lebai bserban depa sapu cara lebai serban... yg umno lagilah.. cara penyangak umno yg mmg dh jd darah daging. kita rakyat marhaen ni dok makan kangkong ja la. wahai sabrina n lain2 politician jgn ingat kami rakyat ni diam maka kami tak tau agenda hampa.. buat la takat mana larat.. kita tengok la bila hampa nak jatoh tegolek

Anonymous said...

Gah.Orang kuat UMNO Kulim Bandar baru kena tangkap dengan SPRM bergelar datok.

Anonymous said...

mengenai komen no. 2 tentang mamee & mamak tu chief yg mengatur semua tu ialah musa sheikh fadzir. Hang pa jgn tak tau depa ni juga dah penetrate kerajaan pusat. Cuba tengok Tabung Haji, KSN (Ali Hamsa), MoF (Tan Sri Irwan Siregar), Khazanah (Tan Sri Nor). Tu yg first liner. Depa dah atoq 2nd liner dah dlm gomen. Dan juga UMNO KL & Selangor pun depa dok try nak penetrate. Kulim/BB pun selain aziz, KP dia mustafa kamal pun geng depa jugak. Harus ingat balance is good. Domination is not good. MB Kedah harus faham & control benda ni. Begitu juga dgn datuk non panjang di penang, balance should be maintained

Anonymous said...

Ujian Allah ada pelbagai pada umatnya..pangkat,kejayaan, kekayaan dan tamak juga adalah ujian Allah..

Anonymous said...

masa PRU13 janji bukan main lagi...cakap bnyak pun tak guna, kaut habih bg penuh poket kaumkerabat, akhirat tanggung la...

Anonymous said...

PUNYA LA BAHALOL! Otak taraf lembu!

Komen kat MB Kedah cakap pasai mamak n mami. Hampa ingat MB Kedah tu Melayu ka? Hampa ingat Mahadir tu Melayu ka?

Hahaha.... bodo punya Melayu!

Anonymous said...

Dengar kata MB Incorporation sedang joli sakan.SPRM tak teropong ke.

Anonymous said...

yg dikatakan mamak & mamee ni komen tu bagi tau yg pure punya. Yg ada campuran/hybrid mcm MB Kedah tu dah kira OK bro. Hang kena study dulu apa statement yg org tulih, jgn dok komen membuta tuli shj. Bila mamak kawen dgn melayu, tu dah kira half melayu & half mamak, tu yg seelok-eloknya, terus jadi seimbang dalam diri dia. MB Kedah memang Melayu

Anonymous said...

Mamak ke Melayu ke asalkan Islam ok laa..jgn kafir udahh

Anonymous said...

dengar citer laki sab ni org kuat datuk kadiaq yg dah keluaq umno, dah geng dgn anwar ibrahim sebab tak dapat jawatan chairman MAS, betoi ka?

Anonymous said...

Mana pergi org umno ni...org kuat PKR dan PAS masih ramai kat ktpc..dengarnya masuk pulak org kuat Pas dlm ktpc...betoi ka?

Anonymous said...

komen... komen jugak tapi biaq dengan hati yang ikhlas. kalau komen pasai untuk kepentingan diri sendiri sama...sendiri mau pikiaq.

Anonymous said...

betoil a tu, hj zaidi md zain, kroni no. 1 anuar safar dari TPM lagi dah masuk balik secara senyap2 di KTPC tu, dia bok masuk melalui anak sykt, biasa ler cara kerja AMS ni, kroni dia top 3 KTPC adalah alfa, shiraz, zaidi & ada juga yg coba nak masuk list ialah salman sebagai kroni no. 4.
Shiraz kalau hangpa tengok dlm FB dia profile gambaq dia dok tidoq, sama la mcm kat dlm ofis, lagi satu kereta company buat mcm keta sendiri, bawak balik rumah kat macang bubuk, org dok perati & rakam & rekod semua kegiatan yg tak bermoral ni

Anonymous said...

apa persamaan anwar ibrahim & anuar safar?
jawapan: MOKHTAR
penjelasan:
Anwar Ibrahim tak suka kat syed MOKHTAR sebab tu la dia letak password utk masuk kondo tu dengan nama MOKHTAR
Anuar Safar pulak letak org kuat dia nama MOKHTAR kat anak syarikat yg baru2 ni ambik tok musang berjanggut balik ke KTPC/KTM/KTPC Technologies
Lagi satu paha Anuar Safar gebu, kalau Anwar Ibrahim tertengok, mesti terus stim & tergoda
he he he.....

Anonymous said...

ha ha ha mat gebu la ni ada kat US bro, menghabiskan wang geran federal gomen

Anonymous said...

Puteri pun harp 10 org ja....jenuh umpan Duit baru nampk muka..mcm ketua2 depa jugak laaaa

Anonymous said...

orang umno kan bodoh2..mana la bleh masuk ktpc tu.. org2 pkr pandai2 belajaq tinggi2, otak pon takdaklah kampung sgt, bawah tempurung mcm hgpa, dok kena tipu ngan umno tetiap tahun punya pilihanraya, dok percaya dok undi lagi tu jugak..dok ungkit hal salah laku yb sabrina sebab nak ugut dia dari angkat anuar safar, macam tu pon boleh ka? dah salah laku tu terus ambil tindakan la, dok lagu buat ugutan sbb takut org pkr anuar safar naik, apa punya baghal org umno nih, patutla semua menteri umno punya salah laku tak didakwa n rakyat kampung2 dok undi lagi, depa boleh terima rupanya salah2 laku mcm si kak jat lembut semua tu,asalkan umno, umno yg maksum katanya ya..haish sampai bila malaysia tak maju macam ni, rakyat2 penakut, lapaq br1m, tetiap kali pru dok kena perbodoh, lepas pru janji tak tunai pon dok bangang nak sokong umno lagi..awat la hgpa ni, makan taik ka apa

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

IBU TUTI TKI SINGAPUR said...

saya AHMAD SANI posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
sempat saya putus asah dan secara kebetulan
saya buka FB ada seseorng berkomentar
tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
karna di malaysia ada pemasangan
jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
saya minta angka sama AKI NAWE
angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
terima kasih banyak AKI
kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
tak ada salahnya anda coba
karna prediksi AKI tidak perna meleset
saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan

















saya AHMAD SANI posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
sempat saya putus asah dan secara kebetulan
saya buka FB ada seseorng berkomentar
tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
karna di malaysia ada pemasangan
jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
saya minta angka sama AKI NAWE
angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
terima kasih banyak AKI
kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
tak ada salahnya anda coba
karna prediksi AKI tidak perna meleset
saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan

Anonymous said...

salam 1 wuuuutoh untuk orang2 BN.. lepas ni, nak dekat2 PRU yang akan datang (5tahun lagi), tak yah la wayang sangat, turun padang sapu sampah, gotong royong dll untuk meraih simpati undi..
aku sangat bersyukur pada 9mei2018 BN kalah teruk, alhamdulillah...
biar orang2 BN ni merasa dok kt bawah plak, dah terlalu sgt selesa dok kt atas. sikap sombong,angkuh, riak, tamak, gilakan pangkat dan darjat, menipu rakyat dll ada pada BN.

harap akan datang, terbuku la sejarah ini dalam buku teks sejarah malaysia.. biar budak2 muda akan datang, tau sejarah ni..


sekian, salam 1 wutoh barisan nasional

Unknown said...

allah yang satu

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Mantan Perdana Menteri Malaysia

Anda mencari PEKRJAAN.....?

back to top